22 Δεκεμβρίου, 2016

ΠΟΡΕΥΘΕΝΤΕΣ ΠΡΟΣ ΒΗΘΛΕΕΜ

 

Η ΧΕΒΡΩΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ. πόλη τς Χεβρώνας εναι στενά συνυφασμένη μέ πολλά γεγονότα τς Παλαις Διαθήκης. ρχαία Χεβρών βρισκόταν νοτιοδυτικά τς σημερινς καί νομάζονταν Κιριάθ ρβα (Kiryat Arba) πού σημαίνει Πόλη τν τεσσάρων ( Πόλη τν Πατριαρχν) πειδή τήν μοιράστηκαν τέσσερις 4 φυλές το σραήλ.

Στόν τόπο ατό, που στά ραβικά νομάζεται λ Χαλήλ (= πόλη του φίλου το Θεο, δηλ. το βραάμ, ποος λόγ τς μεγάλης του πίστεως ναδείχθηκε σέ ληθινό φίλο το Θεο), ζησαν καί τάφηκαν ο Πατριάρχες βραάμ, σαάκ καί ακώβ.  

δ πίσης βρίσκονται καί ο τάφοι τν συζύγων τους Σάρρας, Ρεβέκκας, Λείας. Κοντά τους βρίσκεται καί τάφος τς γίας σινέθ συζύγου το γίου ωσήφ το Παγκάλου, ποος εναι θαμμένος στήν Συχέμ (σημερινή Ναμπλούς) τς Σαμάρειας.

βασιλιάς Δαυίδ τόν 10ον αώνα π.χ. καθιέρωσε τούς Τάφους τν Πατριαρχν ς λατρευτικό χρο λων τν φυλν το σραήλ καθώς Χεβρώνα πρξε πρωτεύουσα το βασιλείου το Δαυίδ γιά 7 χρόνια.

βασιλιάς ρώδης περιστοίχισε τήν σπηλιά τν Τάφων μέ περίβολο, διον μέ ατόν το ουδαϊκο Ναο. Πάνω πό τούς τάφους Μέγας Κωνσταντνος χτισε κκλησία πού καλλώπισε ουστινιανός. 

Μέ τήν ξάπλωση το σλαμισμο κκλησία μετατράπηκε σέ μουσουλμανικό τέμενος, τό ποο μως κόμη διασώζει στοιχεα τς βυζαντινς κκλησίας.Τό συγκρότημα κτιρίων τό ποον πάρχει σήμερα, χει χωρισθε σέ δύο τομες: ουδαϊκό καί Μουσουλμανικό.

Στά δυτικά της Χεβρώνας
πάρχει τό ρωσικό μοναστήρι τς Φιλοξενίας που πάρχει αωνόβιος «Δρς το Μαμβρ» (ΕΙ Baluta), "Δρς το βραάμ". δ βραάμ φιλοξένησε τούς τρες ψηλούς του πισκέπτες ο ποοι σαν Υός καί Λόγος το Θεο μέ μορφή γγέλου, συνοδευόμενος πό δύο γγέλους (Γέν. ΙΗ 1-15). 

Μέ τήν εκόνα τς φιλοξενίας τν τριν γγέλων πό τόν Πατριάρχη βραάμ, πεικονίζουμε ο ρθόδοξοι τήν γία Τριάδα. Κατά τήν φιλοξενία μαθε γιος βραάμ καί γία Σάρρα τι θά ποκτήσουν παιδί.

πίσης Θεός πεκάλυψε στόν φίλο του, τήν πικείμενη καταστροφή τν Σοδόμων καί τν Γομόρρων. βραάμ γεμτος στοργή καί γάπη «παζαρεύει» τήν πόφαση το Θεο λέγοντας διαδοχικά: «ν πρχαν σαράντα-τριάντα-εκοσι-δέκα δίκαιοι ...ραγε θά κατέστρεφες τά Σόδομα καί τά Γόμορρα;» 

  πάντηση το Θεο ταν «χι», κάθε φορά πού γιος βραάμ μείωνε τόν νδεχόμενο ριθμό τν παρχόντων δικαίων στήν Πεντάπολη (Σόδομα, Γόμορρα καί λλες τρες πόλεις ταν ατές πού τελικά καταστράφηκαν κυρίως γιά τήν μαρτία το σοδομισμο=μοφιλοφιλίας).

Θεός δέν θά κατέστρεφε τήν Πεντάπολη ν ερισκε στω καί δέκα δίκαιους...Δέν πρχαν οτε δέκα δίκαιοι... Φανερώνεται π’ ατόν τόν διάλογο παρρησία, πού χουν ο γιοι μπροστά στόν Θεό καθώς καί γάπη τους γιά τούς νθρώπους.

Η ΔΡΥΣ ΤΟΥ ΜΑΜΒΡΗ
 
Κοντά στήν πόλη Χεβρώνα βρίσκεται λλοτε προσκυνηματικός χρος Μαμβρή χάραμ Ραμάτ λ-Χαλήλ. Στόν τόπον ατόν κατοικοσε βραάμ καί φιλοξένησε τούς τρες γγέλους το Θεο πρίν τήν καταστροφή τν Σοδόμων καί Γομόρων. ρχικά ποτελοσε ουδαϊκό προσκυνηματικό χρο. ργότερα γινε τόπος εδωλολατρειν καί θυσιν.

βασιλεύς ρώδης τόν περιετοίχισε μέ περίβολον, ν γία λένη τόν 4ον αώνα φο κατεδάφισε τά πάντα, κτισε στήν θέση τους μία κκλησία Βασιλική, τήν «Βασιλική τς Μαμβρ», στήν αλή τς ποιας φαινόταν καί τό πηγάδι τό ποιο εχε νοίξει βραάμ.  

κκλησία καταστράφηκε μέ τήν ραβική κατάκτηση, ν ρείπια καί λίγα ερήματα πάρχουν σήμερα, κατόπιν νασκαφν. Η συνέχεια αύριο.


 


Δεν υπάρχουν σχόλια: