30 Ιουλίου, 2015

ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΦΩΤΙΖΕΙ

 

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ  ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Σεβασμιώτατε, με αφορμή την περίεργη πρόσκληση του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίου προς τους 36 Μητροπολίτες της Βορείου Ελλάδος μόνο, για να παρευρεθείτε στην σύναξη του Φαναρίου την 1η Σεπτεμβρίου για την εορτή της Ινδίκτου και να συνεορτάσετε μαζί την Αρχή του Εκκλησιαστικού Έτους στο Φανάρι, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω μερικά πράγματα σχετικά με τον ρόλο που παίζει ο κ. Βαρθολομαίος στα Εκκλησιαστικά δρώμενα εις ότι αφορά σήμερα την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος.

Σεβασμιώτατε, Για το ρόλο του κ. Βαρθολομαίου πολλά έχουν λεχθεί και πολλά λέγονται. Θολή η πορεία του και όχι τόσο Εθνικά και Ελληνικά κινούμενη, λέει κάπου -  κάπου κάποια μισόλογα. Αλλά ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος κυρός Σεραφείμ του τα είχε γράψει σε επιστολή που του είχε αποστείλει το 1992 όπου εκεί αποδεικνύεται περίτρανα ο ρόλος που έπαιζε και παίζει μέχρι σήμερα ο κ. Βαρθολομαίος. Αν τη διαβάσει κάποιος προσεκτικά την επιστολή αυτή θα διαπιστώσει τα θέλω και τις αντικανονικές απαιτήσεις του κ. Βαρθολομαίου.

Κατά την Αγρυπνία και εν συνεχεία Θεία Λειτουργία που ετελέσθη υπό τον Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίο στις 11/7/2015 στο Ησυχαστήριο Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Σουρωτής Θεσσαλονίκης για την εορτή του Οσίου Παϊσίου του Αγιορείτου συμμετείχαν και Μητροπολίται της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος οι: Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, Καστορίας κ. Σεραφείμ και Κασσανδρείας κ. Νικόδημος.

Κατά την Θεία Λειτουργία και την ώρα της μνημόνευσης, οι Μητροπολίται της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος μνημόνευσαν μόνο το όνομα του κ. Βαρθολομαίου, και όχι και της Ιεράς Συνόδου, που τους εξέλεξε και τους χειροτόνησε, κατά την έκπαλαι τάξη και πράξη της κατά Ανατολάς Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. «ΤουςΕπισκόπους εκάστου έθνους (=σύνολον ομοφύλων σε συντεταγμένο κράτος), χρή ειδέναι τον εν αυτοίς πρώτον και ηγείσθαι αυτόν ως κεφαλήν». (Καν. 34ος Αγ. Απ/λων).

Σεβασμιώτατε, η αντιεκκλησιολογική αυτή πράξη και συμπεριφορά  των Μητροπολιτών της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος έγινε κατ΄ εντολή του κ. Βαρθολομαίου ή με την ανοχή του; Θα πρέπει να υπάρξει μια απάντηση και μάλιστα πειστική.

Η ως άνω εκκλησιαστική πράξη,όχι μόνον είναι απαράδεκτος από Ορθοδόξου πλευράς, αλλά και στοχεύει μάλλον στην αμφισβήτηση - άρνηση του ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ  της Εκκλησίας της Ελλάδος παρόντος μάλιστα και του καραδοκούντος, ως λέγεται προς τούτο, κ. Βαρθολομαίου, δημιουργούνται σοβαρές ανησυχίες και ερωτήματα, διό και επανέρχεται το θέμα της μνημόνευσης του κ. Βαρθολομαίου από Κανονικής και Εκκλησιολογικής απόψεως, εκ μέρους των Επισκόπων της Μακεδονίας και Θράκης και δεν γνωρίζω που αλλού το πάει ο κ. Βαρθολομαίος.

Σεβασμιώτατε, η εν λόγω απαίτηση μνημόνευσης του κ. Βαρθολομαίου θα πρέπει να εξεταστεί επί τη βάση Πατριαρχικών Συνοδικών Πράξεων του Φαναρίου. Σχετικά με την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928 που ισχυρίζονται οι του Φαναρίου, πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι εντελώς έξω, και πέρα από τις απαραχάρακτες διατάξεις των Θείων και Ιερών Κανόνων, της ισχύουσας εκκλησιαστικής Τάξεως, και Εθνικών δικαίων, και άρα πρέπει να κριθεί, εν μέρει ως απαράδεκτη και εντελώς ανυπόληπτη από την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος και το Ελληνικό Κράτος.

Σεβασμιώτατε, η Εκκλησία της Ελλάδος σε συνεργασία με το Ελληνικό Κράτος θα πρέπει να ενημερώσουν, απλώς, το απρόσεκτο Φανάρι, ότι βάσει των Κανονικών και Εθνικών δικαίων, και της εν γένει έκπαλαι εκκλησιαστικής τάξεως, ότι το Αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ελλάδος εκτείνεται σε όλη την έκταση των ορίων του Ελληνικού Κράτους, και η εν λόγω Πατριαρχική Απόφαση του Οικουμενικού Θρόνου 1928, στα σημεία εκείνα που επισημάνθηκαν, ως λίαν αντικανονικά, αντεθνικά, και πέραν της εκκλησιαστικής Τάξεως και Πράξεως, τα οποία ποδοπατούν το ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΝ και προσβάλλουν, βάναυσα, το κύρος του συντεταγμένου Ελληνικού Κράτους, του λοιπού να καταργηθούν.

Σεβασμιώτατε, η από κοινού ως άνω Εθνικοκανονική αυτή Απόφαση, Εκκλησίας και Ελληνικού Κράτους, αφ΄ενός μεν θα εξασφαλίσει τα Εκκλησιαστικά και Κρατικά δίκαια, αλλά και τα όρια του Ελληνικού Κράτους, και αφ΄ ετέρου θα συντελέσει, ώστε να αρθεί αυτό το κακόγουστο αλαλούμ που παρατηρείται εκάστοτε, οσάκις, Μητροπολίτες..... Βορείων και Νοτίων Προαστίων της Εκκλησίας του συντεταγμένου Ελληνικού Κράτους.  

Εξάλλου Σεβασμιώτατε, πλην του Α΄ όρου του Πατρ. Τόμου του 1850 και του Β΄ όρου της Πράξης 1928 όλοι οι άλλοι όροι δεν έχουν συνταγματική ισχύ. βλέπ. (Σύνταγμα 1975 - Πρακτικά Βουλής σελ. 393 και Απόφαση ΣτΕ 2715/1984).

Επίσης σας υπενθυμίζουμε ότι η ρύθμιση των λεγομένων «Νέων Χωρών» έγινε με σκοπό να καθίσταται αδύνατη στο μέλλον η δημιουργία αριστίνδην ΔΙΣ (Απόφαση ΣτΕ 3767/2002 Τμ. Γ΄).

Σεβασμιώτατε, τό Φανάρι δυστυχώς δεν φωτίζει. Τόσα χρόνια οι Ιεράρχαι και ό πιστός λαός καλούν τον κ. Βαρθολομαίο να σεβασθή την κανονική τάξι και ιερή Παράδοσι τής Εκκλησίας και αυτός  κωφεύει. Όταν όμως θίγονται κατ΄ αυτόν τα συμφέ­ροντα του Οικουμενικού Θρόνου, θυ­μάται  την «ειδική διακονία» του, τη «μέριμνα», την «πιστήν τήρησιν» και τον «σεβασμόν» προς τους Κανόνες; Ενώ έχει σαλεύσει μέ τον Οικουμενισμό του  τα ασάλευτα, μετέθεσε «όρια αιώνια ά έθεντο οι Πατέρες» και προσπαθεί τώρα να μας πείσει, οτι οι εκκλησια­στικές του δικαιοδοσίες μένουν εις τον αιώνα;

Τό λάδι λοιπόν, με το οποίο προσπαθεί ο κ. Βαρθολομαίος  να διατηρήσει αναμμένο το ισχνό φως του Φαναρίου, δυστυχώς είναι νοθευμένο. Το Φανάρι δεν φωτίζει παρά τα σκαλοπάτια του Πατριαρχείου. Προτιμότερο λοιπόν οι «Νέες Χώρες» ν' ανήκουν στήν Αυτοκέφαλη Εκκλησία τής Ελλάδος και να φωτίζωνται από το φως της Ορθοδοξίας, παρά στο Οικουμενικό Πατρι­αρχείο και να βυθίζωνται, όπως η Αμε­ρική, ο Καναδάς, η Αυστραλία και άλλες δικαιοδοσίες του, στο ζοφώδες σκότος του Οικουμενισμού του.

Σεβασμιώτατεαφού σας ζητήσω συγγνώμη όπου σας εκούρασα, ταπεινά φρονώ ότι λόγ τν προσπαθειν και ντικανονικν παρεμβάσεων το Προκαθημένου τς κκλησίας τς Κων/πόλεως στν Ατοκέφαλον κκλησία τς λλάδος, πιστεύω όπως και πάρα πολλοί άλλοι ότι ήρθε η ώρα σήμερα, να απομακρύνετε και να κρατήσετε τν κ. Βαρθολομαίο μακρι π τ λληνικ ρια όπως έκαναν:ο Αρχιεπίσκοπος κυρός Σεραφείμ, ο Αρχιεπίσκοπος κυρός Ιερώνυμος ο Α΄ και ο Αρχιεπίσκοπος κυρός  Χρυσόστομος.

Εξάλλου η ισχύς του κυρίου Βαρθολομαίου εφάνη περίτρανα από τους δυο ψήφους που εισέπραξε ο εκλεκτός του π. Αμφιλόχιος από τους Μητροπολίτες της Βορείου Ελλάδος στην εκλογή για την Ιερά Μητρόπολη Ιωαννίνων.

Σεβασμιώτατε, ο κ. Βαρθολομαίος δυστυχώς λόγω των προσωπικών του φιλοδοξιών έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην Αυτοκέφαλη  Εκκλησία της Ελλάδος αλλά και στην Διασπορά όπως.

•Μεθόδευσε την απομάκρυνση του Αρχιεπισκόπου Θυατείρων και (Μ. Βρετανίας) κυρού Μεθοδίου και με ένα απλό φάξ, και τον υποβίβασε σε... Μητροπολίτη Πισιδίας.

•Οδήγησε σε υποχρεωτική παραίτηση τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κυρό Ιάκωβο.

•Διόρισε νέο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής τον κ. Σπυρίδωνα χωρίς να ρωτήσει κανέναν και τον κατήργησε επίσης χωρίς να ρωτήσει κανέναν.

•Υποσχέθηκε προς τους Έλληνες της Ομογένειας ότι θα αναβαθμίσει την Εκκλησία της Αμερικής και την κατασπάραξε, κόβοντας την σε ξεχωριστές μερίδες (Εκκλησία Καναδά, Εκκλησία Νοτίου Αμερικής).

•Επίσης Διόρισε νέο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής τον κ. Δημήτριο, εμπαίζοντας μέχρι τέλους τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας κ. Στυλιανό, στον οποίο είχε υποσχεθεί τη θέση.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ. Στυλιανός όμως τον έχει καταγγείλει πολλάκις για  την ανυπαρξία Συνόδου του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και για πολλά άλλα - που δεν τολμά μέχρι και σήμερα, να τον τιμωρήσει για όσα του καταμαρτυρεί.

•Ταπείνωσε τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίο.

•Περιφρόνησε τον τότε Πατριάρχη Μόσχας κυρό Αλέξιο και οδήγησε σε σχεδόν διακοπή σχέσεων με τη Ρωσική Εκκλησία, γιατί ήθελε να επιβάλει τις αποφάσεις του για τη νέα αυτοκέφαλη Εκκλησία της Εσθονίας.

•Προκάλεσε διχασμό στη Σύνοδο του Πατριαρχείου Σερβίας γιατί είχε αναλάβει την ειρήνευση εκκλησιαστικός παράγων των Αθηνών όπου ήθελε να βοηθήσει προς τη κατεύθυνση την Εκκλησία των Σκοπίων - και όχι Μακεδονίας.

•Προκάλεσε σκληρή σύγκρουση με τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας κ. Αναστάσιο, όπου θα είχε εξελιχθεί σε εθνικό ζήτημα εάν δεν επέμβαιναν γρήγορα κάποιοι πιο σώφρονες.

•Από εγωισμό παραλίγο να τινάξει στον αέρα την ομαλή εξέλιξη που είχε το πρόβλημα όπου ταλάνιζε για χρόνια το Πατριαρχείο Βουλγαρίας, επειδή το ρόλο του γεφυροποιού είχε αναλάβει εκκλησιαστικός παράγων των Αθηνών.

•Αδιαφόρησε στο κάλεσμα της Εκκλησίας της Κύπρου και δεν έστειλε εκπρόσωπο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη Μείζονα Σύνοδο που συνεκλήθη στην Κύπρο για να αποδώσει δικαιοσύνη και ν' αποκαταστήσει την ηρεμία και την τάξη.

•Μιλώντας σε Έλληνες δημοσιογράφους, χαρακτήρισε την Εκκλησία της Ελλάδος «επαρχιώτικη».

•Σε δηλώσεις του χαρακτήρισε τους Έλληνες της Επανάστασης του 1821 ως κάποιους ξεβράκωτους.(Ελεύθερη Ώρα - 30 Οκτωβρίου 1991 και Αυριανή-26 Δεκεμβρίου 1991).

Απορία όμως προκαλεί πως είναι δυνατόν ο κ. Βαρθολομαίος να έχει αυτή την γνώμη για τους Έλληνες και να εισπράττει από το Υπουργείο Εξωτερικών ανά τακτά διαστήματα κατ΄ έτος ως οικονομική ενίσχυση το ποσό των 3.000.000€ την φορά.(Διαβάστε το έγγραφο στο τέλος του κειμένου).

•Αφαίρεσε το αξίωμα του Άρχοντος του Οικουμενικού Θρόνου από τον επιχειρηματία κ. Κ. Λούλη, άλλοτε διοικητή του Αγίου Όρους, διότι ετόλμησε να ασκήσει κριτική στο Φανάρι.

•Είχε Απαγορεύσει στον Άρχοντα Μ. Λογοθέτη αείμνηστο Παν. Αγγελόπουλο, μεγάλο ευεργέτη του Οικουμενικού Θρόνου, ν' ασχολείται ή να αναμιγνύεται στα εκκλησιαστικά θέματα του Φαναρίου.

•Απαίτησε διά του Υπουργείου Εξωτερικών από διευθυντές εφημερίδων να μη φιλοξενούν άρθρα που του ασκούν κριτική προς αυτόν.

•Έθεσε θέμα σε κορυφαίους πολιτικούς της χώρας μας που τον επισκέπτονταν στο Φανάρι να γίνονται συστάσεις στους βουλευτές εκείνους που δεν εκφράζονται καλώς για το Φανάρι και ζήτησε ν' αποκλειστούν από τις λίστες των κομμάτων όλοι όσοι του ασκούν δημοσίως κριτική.

•Έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα με τα καμώματά του στην Ιερά Μονή Εσφιγμένου Αγίου Όρους.

•Έθεσε με σφοδρότητα και επιμονή το Έκκλητο στην Εκκλησία της Ελλάδος για την τότε  υπόθεση του πρώην Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη ενώ πολύ καλώς εγνώριζε ο κ. Βαρθολομαίος ότι τα αδικήματα του εν λόγω Ιεράρχη ήταν εκκλησιαστικά και ποινικά κολάσιμα.

•Εδημιούργησε μεγάλο πρόβλημα στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος για την αποστολή του καταλόγου για την εκλογή Μητροπολιτών της Βορείου Ελλάδος και εσκανδάλισε σφόδρα με την πράξη του αυτή το πλήρωμα της Εκκλησίας ενώ γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Βαρθολομαίος ότι το ΣτΕ έχει κρίνει ότι δεν κατοχυρώνεται συνταγματικά η διάταξις περί την έγκριση του καταλόγου των εκλεξίμων για Αρχιερατεία από το Οικουμενικό Πατριαρχείο,αυτό μπορεί να γίνει μόνον εάν υπάρξει στο μέλλον τροποποίηση του Κ.Χ. (Απόφαση Ολ. ΣτΕ 545/1978,54546/1978).

Π.ΒΟΙΩΤΟΣ
Κοινοποίηση:
Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
Κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ Β΄
Μητροπολίτας Βορείου Ελλάδος και Ανατολικού Αιγαίου,
(μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου/e-mail)

Ας θυμηθούμε κάποιες εμπρηστικές δηλώσεις του επισκεπτόμενος κατά καιρούς Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος.

ΣΤΟΝ ΛΑΓΚΑΔΑ-10/10/2011:......εξέφρασε την χαρά και την συγκίνησή του για την επίσκεψή του στην έδρα της Μητροπόλεως Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, «εκκλησιαστικής επαρχίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της οποίας η διαποίμανση και προστασία, μαζί με πολλών άλλων ιερών Μητροπόλεων, έχει ανατεθεί επιτροπικώς εις την Αγιωτάτη Αυτοκέφαλο Εκκλησία της Ελλάδος, προσφιλή θυγατέρα και αδελφή της εν Κωνσταντινουπόλι μαρτυρικής Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, της πνευματικής Μητρός και Τροφού, του απανταχού της γης ευσεβούς και φιλοχρίστου ημών Γένους».

ΞΑΝΘΗ 24/9/2014:«...Μς ρώτησε κάποιος, είπε ο κ. Βαρθολομαίος  κατ τρόπον προκλητικόν, πρό τινων τν: Παναγιώτατε, χετε τν Διασποράν. Διατ θέλετε κα τς Νέας Χώρας; Κα πηντήσαμεν μέσως κα εθέως: Διότι μς νήκουν.

νήκουν ες τν Μητέρα σας μαρτυρικν κκλησίαν, ποία δωσε τ αμα της δι᾿ ατάς, δι ν μείνουν παρχίαι λληνικαί τς προστάτευσε κατ τν Μακεδονικν γνα κα πάντοτε, διαχρονικς. ποτελον ναπόσπαστον τμμα τς πνευματικς κα κανονικς δικαιοδοσίας τς κκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. σχέσις μας δν εναι ποσς θιμοτυπική, εναι πολλ μλλον εχαριστιακή, λειτουργική.

Ο ποιμενάρχαι τν Μητροπόλεων τούτων εναι προσφιλες δελφο εράρχαι το Οκουμενικο Πατριαρχείου, ν συμμετέχουν ες τν διοίκησιν τς γιωτάτης κκλησίας τς λλάδος, τν ποίαν α ερα Μητροπόλεις των συναποτελον μο μετ᾿ κείνων τς Ατοκεφάλου κκλησίας τς λλάδος, συμφώνως κα πρς τν Καταστατικν Χάρτην ατς.  

Προτρεπόμεθα κα παρακαλομεν δελφικς πως ο ερώτατοι εράρχαι οτοι χωσι πλήρη συνείδησιν το γεγονότος τι νήκουν δικαιωματικς ες τν εραρχίαν τς πρωτοθρόνου κκλησίας τς Κωνσταντινουπόλεως, τοθ᾿ περ ποτελε δι᾿ ατος ψίστην τιμν κα τοτ᾿ ατ προνόμιον, τ ποον πολλο θ ζήλευον.  

π τς λλης πλευρς, ες οδένα πιτρέπομεν ν μφισβητήσ τ π αώνων παράγραπτα δικαιώματα το Οκουμενικο Θρόνου π τν περί ν πρόκειται Μητροπόλεων, α ποαι ποτελον τν νδοχώραν ατο, διαιτέρως μετ τν πογύμνωσίν του π τς παρχίας του ν νατολικ Θρκ κα Μικρ σί (πάντως, οχ ξ παιτιότητος τς Μητρς κκλησίας).

Πρς οδένα ντιδικομεν.λλ κα δν πρόκειται ν πεμπολήσωμεν ποτ τ δικαιώματα τς Μητρς κκλησίας π τν ερν ατς Μητροπόλεων δ ες τν γιοτόκον Θρκην, τν ναμφισβητήτως λληνικν κα αματοβαμμένην Μακεδονίαν, τν ψηλόφρονα πειρον κα τς ρατεινς νήσους το ρχιπελάγους, διότι τ ντίθετον θ το προδοσία τς στορίας τς πίστεως κα το Γένους. Σς εχαριστομεν εγνωμόνως κα σς ελογομεν πατρικς, ς Πατριάρχης το Γένους».

ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ 21/4/2015: Κατά την αποχώρησή του ο κ. Βαρθολομαίος από τις Σέρρες εξέφρασε ικανοποίηση για τη φιλοξενία που δέχθηκε στη διάρκεια της πενθήμερης παραμονής του στον νομό. «Μοιραστήκαμε μία κοινή χαρά όλοι, τη χαρά των εορτασμών, με την ευκαιρία της εορτής του Αγίου Νικήτα, αλλά και τη χαρά της επικοινωνίας του Πατριάρχη με τα πνευματικά του τέκνα, της Μητρός Εκκλησίας με τον λαό του Θεού.

Ας θυμηθούμε επίσης την Επιστολή που είχε αποστείλει η Ιερά Σύνοδος την 12ην Ιουνίου 1928 στη Βουλή των Ελλήνων για την Πράξη του 1928

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΤΗΝ 12ην ΙΟΥΝΙΟΥ 1928

Η Επιστολή μεταξύ άλλων αναφέρει:«....Ο νόμος του 1928 και πολύ περισσότερο η Πατριαρχική Πράξη κα­τά την άποψη των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος «αντίκειται άντικρυς προς το ελληνικό Σύνταγμα και αντιτίθεται προς τε τους ιερούς Κανό­νας και τας ιεράς Παραδόσεις και την διηνεκή πράξιν της Εκκλησίας».

Το σχέδιο του νόμου εί­ναι «καταφώρως αντικανονικόν», διό­τι ρητοί Κανόνες «απαγορεύουσι την σύγχρονον διοίκησιν μίας ή πλειόνων Επαρ­χιών υπό δύο Εκκλησιαστικών Αρχών (35ος Απ. Κανών, 2ος Β' Οικ. Συνό­δου, 9ος Αντιοχείας και 8ος Γ' Οικ. Συ­νόδου) η δε διηνεκής πράξις της Εκκλη­σίας επί είκοσι περίπου αιώνας απαρεγκλίτως ετήρησε και εσεβάσθη την κανονικήν αυτήν τάξιν, άνευ της οποί­ας σύγχυσις και ανωμαλία εξουσιών θα επήρχετο, ήτις θα εσήμαινε αναντιρρήτως την καταστροφήν της Εκκλησίας».

Επίσης για το ότι με βάση το νόμο 3615 «επιτροπικώς» υπάρχει και στην Πράξη του Οικ. Πατριαρχείου - είναι από τα σημεία που συμφωνούν νό­μος και Πράξη ανατίθεται από το Πα­τριαρχείο η διοίκησις των Μητροπό­λεων των «Νέων Χωρών» στην Αυτο­κέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος. 

«Εκτός του ό­τι ουδεμίαν επίσημον γνώ­σιν έχει η ημετέρα Εκκλησία είναι ακατανόητος η αντίληψις ότι δύναται να υπάρξη Επιτροπεία, ήτοι εκχώρησις δικαιωμάτων και πληρεξουσιότητος υ­πό ενός προσώπου εις έ­τερον άνευ της συγκαταθέσεως του ετέρου, απα­ξιωμένου και ερωτήσεως καν περί τούτου».

Επίσης τονίζεται στην Επιστολή:«Όχι μόνον επιτροπικώς δεν α­νατίθεται η Διοίκησις των Νέων Χωρών εις την ημετέραν Εκκλησίαν, εφό­σον σχετική συγκατάθεσις αυτής προς τούτο δεν υπάρχει, αλλά τουναντίον δημιουργείται εν τη Διοικήσει της η­μετέρας Εκκλησίας προνομιακή μεταχείρισις Αρχιερέων μη ανηκόντων εις αυτήν και υπεισάγεται λεληθότως μι­κρόν κατά μικρόν μεταβίβασις της ε­ξουσίας της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και αίρεται πραγματικώς και ανατρέπεται άρδην το Αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ελλάδος...

Η εφαρμογή του νόμου 3615, θα εσήμαινε την έναρξιν πλήρους συγχύσεως και αναρχίας... και θα επέφερεν θανάσιμον πλήγμα κατά της υποστάσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος». Ο τελικός χαρακτηρισμός που δίδεται για το σχέδιο νόμου είναι ότι αν ψηφιστεί θα είναι «νόμος καταστρεπτικός για την υπόσταση της Εκκλησίας της Ελλάδος».

† Ο Αθηνών Χρυσόστομος
† Κεφαλληνίας Δαμασκηνός
† Μαντινείας και Κυνουρίας Γερμανός
† Πατρών Αντώνιος
† Σύρου, Τήνου και Άνδρου Αθανάσιος
† Μονεμβασίας και Λακεδαίμονος Γερμανός
† Δημητριάδος Γερμανός
† Θήρας Αγαθάγγελος
† Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Τιμόθεος
† Ναυπακτίας και Ευρυτανίας Αμβρόσιος
† Άρτης Σπυρίδων
† Φθιώτιδος Ιάκωβος
† Τρίκκης και Σταγών Πολύκαρπος
† Οιτύλου και Γυθείου Διονύσιος
† Αργολίδος Ιερόθεος
† Χαλκίδος Γρηγόριος
† Καρυστίας Παντελεήμων
† Θηβών και Λεβαδείας Συνέσιος

Διαβάστε επίσης το Επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Εξωτερικών για την Οικονομική Ενίσχυση του Φαναρίου.

 






Δεν υπάρχουν σχόλια: