05 Ιουλίου, 2016

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
KAI ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ B΄
 

"Απάντηση στα μυθεύματα του αντικληρικαλιστικού λαϊκισμού" τιτλοφορείται το νέο βιβλίο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου.

Όπως αναφέρει και στον πρόλογο του βιβλίου του ο Αρχιεπίσκοπος καταθέτει όχι τις θέσεις της Εκκλησίας αλλά ιστορικά στοιχεία και αρχειακό υλικό, χωρίς επεξεργασία, "για να αποφευχθεί η ενδεχόμενη απόδοση μεροληψίας". 

To βιβλίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς καταγράφονται επισήμως οι θέσεις του Αρχιεπισκόπου και εν γένει της Εκκλησίας της Ελλάδος αναφορικά με μία σειρά ζητημάτων και κυρίως με τα θέματα που ανακινούνται από την επικαιρότητα τα τελευταία χρόνια όπως είναι οι σχέσεις της Εκκλησίας με την Πολιτεία, η μισθοδοσία του κλήρου, η εκκλησιαστική περιουσία κ.ά.


Δεν είναι άλλωστε το πρώτο βιβλίο που έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια, στα οποία τεκμηριώνει χρησιμοποιώντας ιστορικό υλικό τους λόγους για τους οποίους η διοικούσα Εκκλησία παραμένει αμετακίνητη στις θέσεις της. 

"Κατά καιρούς εμφανίζονται διάφορες οργανωμένες 'ενώσεις' και εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν ποικίλες πρωτοβουλίες, προκειμένου, όπως ισχυρίζονται, να προσαρμόσουν το 'απηρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο', το οποίο επικρατεί στην Ελλάδα και το οποίο γεννά τα οικονομικά προβλήματα", αναφέρει μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος στον πρόλογο του συγκεκριμένου βιβλίου του.

"Έτσι συντάσσονται σχέδια νόμων και συντάγματος και με αυτά επιδιώκεται να ασκηθεί επιρροή στις κατά καιρούς κυβερνήσεις, διαφόρων μάλιστα ιδεολογικό – πολιτικών κατευθύνσεων" σημειώνει.

"Κανείς δεν αρνείται τον εκσυγχρονισμό και την προσαρμογή της κρατικής νομοθεσίας προκειμένου να λειτουργούν σωστά οι θεσμοί" υποστηρίζει ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος όμως "επιφυλάσσεται κανείς όταν με τέτοιες πρωτοβουλίες υπονομεύονται στην πράξη οι θεσμοί, οι οποίοι διαφύλαξαν και συγκροτούν το έθνος".

Αυτό, υπογραμμίζει ο Αρχιεπίσκοπος, "φαίνεται στο ότι επιχειρείται, ο λεγόμενος χωρισμός "Κράτους και Εκκλησίας", όταν στην πραγματικότητα αυτό λειτουργεί ως διαχωρισμός "Έθνους και Εκκλησίας" που προσβάλλει την ίδια την αυτοσυνειδησία του Έθνους και της πατρίδος μας". 

Στο βιβλίο του ο Αρχιεπίσκοπος δίνει και μία έμμεση απάντηση στον καθηγητή κ. Νίκο Αλιβιζάτο, ο οποίος κυκλοφόρησε προ μηνών βιβλίο με τον τίτλο "Πραγματιστές, δημαγωγοί και ονειροπόλοι".

Στο βιβλίο του ο κ. Αλιβιζάτος αναφέρεται στην πρωτοβουλία του ίδιου και άλλων επιστημόνων να καταρτίσουν πρόταση - νόμο για τον χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας. 

Ο Αρχιεπίσκοπος στο βιβλίο του τονίζει πως κανένας πιστός με καλή προαίρεση δεν αρνείται ορισμένες αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στην εκκλησιαστική διοικητική πραγματικότητα.

Όμως, επισημαίνει ο Αρχιεπίσκοπος, η Επιτροπή με δολιότητες και αμέτρητα ψεύδη παρασύρει με λαϊκίστικο τρόπο τον λαό και τους κυβερνώντες. 

Ο Αρχιεπίσκοπος, παραθέτοντας ιστορικά στοιχεία επιχειρεί να δώσει απάντηση στα "μυθεύματα του αντικληρικαλιστικού λαϊκισμού", υπογραμμίζοντας πως από τις τρεις λέξεις "πραγματιστές, δημαγωγοί και ονειροπόλοι" (σ.σ. δανειζόμενος τον τίτλο του βιβλίου του κ. Ν. Αλιβιζάτου).

"Εμείς στην Εκκλησία, οι οποίοι εκφράζουμε αυτήν την παράδοση του τόπου, στην οποία οφείλεται η διατήρηση της εθνικής μνήμης και της ελευθερίας, αρκούμαστε να είμαστε ‘’πραγματιστές’’ αφήνοντας στους άλλους τους χαρακτηρισμούς των ‘’δημαγωγών’’ και των ‘’ονειροπόλων’’.

"Η ιστορική αλήθεια απέναντι στη δημαγωγία και τη σκοπιμότητα"
Ο Αρχιεπίσκοπος στο βιβλίο αναλύει το επίμαχο ζήτημα των σχέσεων της Εκκλησίας με την Πολιτεία. Στο κεφάλαιο το οποίο φέρει τον τίτλο "Η ιστορική αλήθεια απέναντι στη δημαγωγία και τη σκοπιμότητα" ο Μακαριώτατος δίνει μία "έμμεση" απάντηση σε όσους ζητούν μία αναθεώρηση των σχέσεων της Εκκλησίας με την Πολιτεία.

Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο ο Αρχιεπίσκοπος σχολιάζοντας το βιβλίο του καθηγητή Νίκου Αλιβιζάτου, στέκεται στο κεφάλαιο εκείνο του βιβλίου του συνταγματολόγου.

"Ο κ. Ν. Αλιβιζάτος παντ εναργώς στήν πορία μας για το ποιοί εναι κενοι πού εσηγονται καί κυρίως τον τρόπο που μεθοδεύεται κσυγχρονισμός τς λλάδος μας "πρός τό καλύτερο".

Γιά τις πρωτοβουλίες πού ναλαμβάνουν ένιοι ειδικοί και φορείς "γιά νά ντιμετωπισθον μερικά πό τά πιό δυσεπίλυτα ζητήματα τς ποχς μας".Σύμβουλοι τν κυβερνώντων, λλοτε νομαζόμενοι εδικοί σύμβουλοι, λλοτε μέ τη μορφή οργανωμένων ταιρειν νώσεων και, εσχάτως με όχημα τις "ιδεολογικές πλατφόρμες".

Μάθαμε για τους "αγώνες" που καλύπτονται με το νδυμα τς νάληψης ποχρέωσης ώστε να "ποτυπώσουν σέ κανόνες δικαίου των πρωτοβουλιν γιά φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις....... το σκοτεινο παρελθόντος".

"Τό καλοκαρι το 2005 λληνική νωση τν Δικαιωμάτων το νθρώπου (Ε.Ε.Δ.Α.) νέλαβε τήν πρωτοβουλία νά καταρτίσει πρόταση - νόμο γιά τόν χωρισμό Κράτους καί κκλησίας. Ποιοί σαν ο πρωταγωνιστές ατς τς πρωτοβουλίας;

κ. Ν. Αλιβιζάτος καί τά τότε μέλη του Δ.Σ. τς νωσης, Μιχάλης Τσαπόγιας, διδάκτωρ Νομικς καί στέλεχος το Συνηγόρου το Πολίτη, Γιάννης Κτιστάκις, πίσης διδάκτωρ Νομικς καί εδικός σέ θέματα θρησκευτικν μειονοτήτων" σημειώνει ο Αρχιεπίσκοπος.

Και συνεχίζει: "Στήν ατιολογική της κθεση, στήν παράγραφο 2, πιτροπή μς ξηγεί ότι "σοι νέλαβαν τήν πρωτοβουλία τς παρούσας πρότασης πιθυμον νά ξεκαθαρίσουν, τι δέν βάλλουν κατά το θρησκευτικο ασθήματος το λληνικο λαο, οτε μφισβητον τίς παραδόσεις του.

πιδιώκουν πλς σέ να κόσμο πού ξελίσσεται μέ λιγγιώδεις ρυθμούς νά συμβάλλουν στήν προσαρμογή νός παρχαιωμένου θεσμικο πλαισίου, πού γέννησετά γνωστά προβλήματα, στίς καινούργιες συνθκες".

Ο Αρχιεπίσκοπος διευκρινίζει πως "ορισμένες ναγκαες μεταρρυθμίσεις στήν κκλησιαστική διοικητική πραγματικότητα, καθόσον δέν θίγονται ζητήματα πίστεως, οδείς καλς προαιρέσεως πιστός, θά ρνετο".

Προσθέτει ωστόσο: "Είναι όμως απορίας ξιον, τι ν στό κείμενο τς εσηγήσεως εναι παραδεκτόν, τι πάρχουν στόν χρον τς κκλησίας ελικρινες θρησκευόμενοι "μες θά προσθέταμε ξαίρες πνευματικές προσωπικότητες", γιατί περίφημη Ε.Ε.Δ.Α. δέν τούς ναζήτησε νά συμμετάσχουν καί ατοί στήν πιτροπή, ώστε να αξιοποιήσουν και τίς δικές τους θέσεις.

Διατηρώ την πεποίθηση τι ατοί ο νθρωποι θά ποστήριζαν ξιόπιστα καί ελικρινώς "τούς καθαρούς διακριτούς ρόλους κκλησίας καί Πολιτείας". Αφετέρου, θα νέτρεπαν τίς δολιότητες καί τά μέτρητα ψεύδη τς πιτροπς, πως θά τα παραθέσω στη συνέχεια, προκειμένου μέ λαϊκίστικο τρόπο νά παρασύρουν τόν λαό και τους κυβερνώντες.

Άλλωστε οι ως άνω διαπιστώσεις "ποκαλύπτονται" καί στόν πολογισμό τους: "Χωρίς τυμπανοκρουσίες, πολλές προτάσεις μας υοθετήθηκαν πό τό ΠΑΣΟΚ, τή Ν.Δ. καί τό ΣΥΡΙΖΑ. Τέτοιες ταν μεταξύ λλων, δυνατότητα καύσης τν νεκρν, πολιτικός γάμος, κατάργησις τς παλλαγς τν Κληρικν καί τν ποψηφίων Κληρικν πό τή στρατιωτική θητεία κ. .". 

μες, θά προσθέταμε καί τό σύμφωνο συμβίωσης τεροφύλων καί μοφύλων ζευγαριν. Θά σχοληθ κυρίως μέ τά ρθρα 16 καί 17 τς πρότασης νόμου φο προηγουμένως ναφερθ στούς πιδιωκόμενους στόχους. 

Όσοι παρακολουθούν προσεκτικά τα ζητήματα της Εκκλησίας στην Ελλάδα μπορούν να σταχυολογήσουν ήδη τις απώτερες επιδιώξεις όλων όσοι δήθεν κόπτονται "για το καλύτερο" τούτου του τόπου.

Τις αναφέρω επιγραμματικά:

1. μή νάρτηση θρησκευτικν συμβόλων σέ δημόσιες πηρεσίες.

2.Η κατάργηση τς ποχρεωτικς προσευχς.

3.Η δημιουργία νός "θρησκευτικο νομικο προσώπου ς μοναδικο φορέα τς συλλογικς θρησκευτικς δράσης".

4.Η κατάργηση τς φορολογικς παλλαγς τν θρησκευτικν κοινοτήτων (σημειωτέον τι τοτο χει γίνει χωρίς κόμη νά ρυθμισθ τό θέμα τς συντηρήσεως τν εαγν δρυμάτων τς κκλησίας).

5. μετατροπή της κκλησίας τς λλάδος καί των ξαρτώμενων πό ατήν νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Μητροπόλεις, νορίες, Μονές κ..) σέ νομικά πρόσωπα διωτικο δικαίου (η εξομοίωσή τους, δηλαδή, μέ τίς ποδοσφαιρικές μάδες, τους συλλόγους κ.λπ.).

6.Η κατάργηση το Γραφείου τς Ναοδομίας ώστε η νέγερση κτιρίων με λατρευτικούς χώρους να καλύπτονται στο εξής με τις διατάξεις το κτιριοδομικο κανονισμο πού φορον τα κτίρια τς κατηγορίας "συνάθροισης κοινο".

7.Η σταδιακή μετατροπή το μαθήματος τν Θρησκευτικν πό μολογιακό σέ θρησκειολογικό. Επί λέξει γράφονται στο βιβλίο τά ξς: "Τό μάθημα τν Θρησκευτικν νά συμπεριλάβει τήν εσαγωγή στήν στορία καί τήν κοινωνιολογία καί τή δογματική λων τν Θρησκειν. Στό Λύκειο τό μάθημα μετονομάζεται "Θρησκειολογία". 

8.Η ιδιωτικοποίηση τς κκλησιαστικς κπαίδευσης.

9.Η κατάργηση το Θρησκευτικο ρκου.

10.Η μη συμμετοχή θρησκευτικών λειτουργών σε ρκωμοσίες, πού πραγματοποιονται σέ δημόσιες ρχές καί πηρεσίες.

11.Η καθιέρωση το πολιτικο γάμου ς ποχρεωτικο.

12.Η κατάργηση της ναγραφής το θρησκεύματος σέ δημόσια γγραφα, τίτλους σπουδν βεβαιώσεις δημόσιας ρχς.

13.Η δημιουργία διακεκριμένου χώρου πένθους καί ποχαιρετισμο γιά τήν καύση τν νεκρν.

14.Η μετονομασία του ‘Υπουργεου θνικς Παιδείας καί Θρησκευμάτων σέ πουργεο Παιδείας με την ταυτόχρονη κατάργηση της Γενικής Γραμματείας καί τς Γενικής Διεύθυνσης Θρησκευμάτων.

15.Η κατάργηση των οργανικών θέσεων ιερέων –καί των αντίστοιχων υπηρεσιακών μονάδων- στίς νοπλες δυνάμεις, τά σώματα σφαλείας καί τά σωφρονιστήρια.

16.Η κατάργηση τροποποίηση διατάξεων όπως ισχύουν σήμερα των:  

Ν. 590/1977 "Περί το Καταστατικο Νόμου τς κκλησίας τς λλάδος", 

Ν.5383/1932 "Περί τν κκλησιαστικν Δικαστηρίων καί τς πρό ατν διαδικασίας",

Ν.4149/1961 "Περί Καταστατικο Νόμου τς ν Κρήτ ρθοδόξου κκλησίας και λλων τινων διατάξεων",

Ν. 476/1976 "Περί κκλησιαστικς κπαιδεύσεως" καί τό

ν.δ. 90/1973 "Περί το Θρησκευτικο Σώματος τν νόπλων Δυνάμεων".

Επίσης, ο Αρχιεπίσκοπος στο βιβλίο του αναφέρεται "στα κενά, τις ασάφειες και τις χρονικές παραλείψεις των άρθρων 16 καί 17", στα οποία αναφέρονται από την Ε.Ε.Δ.Α. τα ζητήματα μισθοδοσίας του κλήρου και της εκκλησιαστικής περιουσίας.

"Τα άρθρα 16 και 17 που προτείνει η Ε.Ε.Δ.Α. βρίθουν ανακριβειών και καταφανών λαθών που είναι αδύνατο στους εμπνευστές των, έγκριτων κατά τα λοιπά επιστημόνων, να διέφυγαν από "απροσεξία".

Στη συνέχεια του βιβλίου του ο Αρχιεπίσκοπος επιχειρεί, όπως διευκρινίζει, "να καταγράψει απλώς τα γεγονότα, δίχως να εκκινούμε από συγκεκριμένες ιδεοληπτικές αφετηρίες".

Τομέας Ενημέρωσης: Voiotosp.blogspot.gr










   



Δεν υπάρχουν σχόλια: