10 Ιανουαρίου, 2015

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ

 
 



ΜI5: ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ

 

Ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Βρετανίας προειδοποιεί για χτυπήματα με στόχο μαζικές ανθρώπινες απώλειες. Μαχητές της Αλ Κάιντα στη Συρία σχεδιάζουν τρομοκρατικές επιθέσεις σε χώρες της Δύσης που σκοπό θα έχουν να προκαλέσουν πολλά θύματα, πιθανόν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή εικονικούς στόχους, εκτιμά ο Άντριου Πάρκερ, επικεφαλής της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Βρετανίας, MI5.

Μιλώντας μετά την επίθεση στα γραφεία της γαλλικής εφημερίδας Charlie Hebdo, κατά την οποία δολοφονήθηκαν εν ψυχρώ 12 άνθρωποι, ο Πάρκερ προειδοποίησε πως είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιηθεί επίθεση στη Μεγάλη Βρετανία. "Μια ομάδα βασικών τρομοκρατών της αλ Κάιντα στη Συρία σχεδιάζουν να φέρουν εις πέρας επιθέσεις μεγάλης κλίμακας στη Δύση", δήλωσε ο Πάρκερ σε μία από τις σπάνιες δημόσιες ομιλίες του.

Ο ίδιος είπε ότι μαχητές της αλ Κάιντα στη Συρία σχεδιάζουν να "προκαλέσουν απώλειες ανθρώπινων ζωών σε μεγάλη κλίμακα, με επιθέσεις κατά των συστημάτων των μέσων μαζικής μεταφοράς ή εικονικών στόχων" στη Δύση. Kατάσκοποι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ προβληματίζονται με το γεγονός ότι Πακιστανοί μαχητές της Αλ Κάιντα έχουν μεταβεί στη Συρία, κάτι που ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν πως θα μπορούσε να αποτελεί μέρος ενός σχεδίου για να εξαπολύσουν μια μεγάλης κλίμακας επίθεση κατά της Δύσης.

Συναγερμός για μαζικές επιθέσεις τζιχαντιστών στη Δύση:  Μαχητές της Αλ Κάιντα στη Συρία σχεδιάζουν τρομοκρατικές επιθέσεις σε χώρες της Δύσης που σκοπό θα έχουν να προκαλέσουν μαζικές απώλειες ζωών, πιθανόν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή «εικονικούς στόχους», δήλωσε την Πέμπτη ο Άντριου Πάρκερ, επικεφαλής της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Βρετανίας, MI5.

Μιλώντας μετά την επίθεση στα γραφεία της γαλλικής εφημερίδας Charlie Hebdo, κατά την οποία δολοφονήθηκαν εν ψυχρώ 12 άνθρωποι, ο Πάρκερ προειδοποίησε πως είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιηθεί επίθεση στη Μεγάλη Βρετανία. «Μια ομάδα βασικών τρομοκρατών της αλ Κάιντα στη Συρία σχεδιάζουν να φέρουν εις πέρας επιθέσεις μεγάλης κλίμακας στη Δύση», δήλωσε ο Πάρκερ σε μία από τις σπάνιες δημόσιες ομιλίες του.

Ο ίδιος είπε ότι μαχητές της αλ Κάιντα στη Συρία σχεδιάζουν να «προκαλέσουν απώλειες ανθρώπινων ζωών σε μεγάλη κλίμακα, με επιθέσεις κατά των συστημάτων των μέσων μαζικής μεταφοράς ή εικονικών στόχων» στη Δύση. Ωστόσο, κατάσκοποι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ προβληματίζονται με το γεγονός ότι Πακιστανοί μαχητές της Αλ Κάιντα έχουν μεταβεί στη Συρία, κάτι που ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν πως θα μπορούσε να αποτελεί μέρος ενός σχεδίου για να εξαπολύσουν μια μεγάλης κλίμακας επίθεση κατά της Δύσης.


ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΜΕΡΑΣ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ


Την 25η Ιανουαρίου περιμένουν οι αξιωματούχοι της τρόικας, ώστε να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα των Ελληνικών εκλογών και να αποφασίσουν την τακτική τους για τη συνέχεια. Το μήνυμα που στέλνουν αρμόδιοι παράγοντες της Κομισιόν είναι ότι τα χρονικά περιθώρια μετά τις εκλογές θα είναι ασφυκτικά και ως εκ τούτου δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις. 

Και αυτό γιατί το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι ιδιαίτερα σφιχτό καθώς Ελληνική κυβέρνηση και τρόικα θα πρέπει να έχουν αποφασίσει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου την επόμενη ημέρα του μνημονίου. 

Με βάση τους υπολογισμούς που έχουν κάνει οι αξιωματούχοι της τρόικας, μετά τις εκλογές, το σχηματισμό της κυβέρνησης και την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, στην Αθήνα θα μένουν περίπου 10 με 15 ημέρες για να πάρει τις σχετικές αποφάσεις. Αυτό σημαίνει ότι η νέα κυβέρνηση θα πρέπει έως το τέλος Φεβρουαρίου να αποφασίσει:

-αν θα έρθει σε συμφωνία με την τρόικα, η οποία θα έχει ως βάση το email που έχει στείλει ήδη ο υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης, στους επικεφαλής των ελεγκτών

-αν θα ζητήσει και νέα παράταση του υφιστάμενου μνημονίου, ώστε να έχει περισσότερο χρόνο να διαπραγματευτεί την επόμενη ημέρα

-ή τέλος αν θα ενημερώσει τους δανειστές ότι δεν αναγνωρίζει την υφιστάμενη συμφωνία και θα ξεκινήσει νέα διαπραγμάτευση από μηδενικό σημείο. 

Οι διαπραγματεύσεις για τα τρία σενάρια, τα οποία υπό προϋποθέσεις μπορούν και να συνδυαστούν, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πριν τις 28 Φεβρουαρίου, ώστε η Ελλάδα να αποφύγει να βρεθεί αντιμέτωπη με μια ξαφνική διακοπή του προγράμματος, χωρίς να υπάρχει συμφωνία με την τρόικα.

Αναφορικά με τις διαπραγματεύσεις, είναι γεγονός ότι το Βερολίνο επιμένει ότι δεν μπορούν να έχουν διαφορετικό περιεχόμενο εκτός από την υλοποίηση των ήδη συμφωνηθέντων διαπραγματεύσεων. Αυτό έχει επισημάνει άλλωστε με δηλώσεις της το τελευταίο διάστημα τόσο η καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, όσο και ο υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες πληθαίνουν οι φωνές Ευρωπαίων αξιωματούχων, οι οποίοι δηλώνουν ότι η διαπραγμάτευση που θα ξεκινήσει μετά τις εκλογές με την ελληνική κυβέρνηση, θα πρέπει να οδηγήσει στην χαλάρωση του υφιστάμενου προγράμματος, αλλά και στην αλλαγή του ρόλου που θα έχει στο εξής η τρόικα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αρμόδιοι παράγοντες που γνωρίζουν πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας των Ευρωπαϊκών οργάνων, επισημαίνουν ότι αν και η γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ξεκαθαρίζει ότι η παροχή ρευστότητας έχει ως όρο η Ελλάδα να παραμείνει σε πρόγραμμα,  αυτή δεν σημαίνει ότι η ΕΚΤ έχει λάβει τις οριστικές της αποφάσεις.

Άλλωστε όπως επισημαίνουν, η διοίκηση της ΕΚΤ σχεδιάζει να μεταφέρει την λήψη αποφάσεων για την αγορά κρατικών ομολόγων, από τις 22 Ιανουαρίου τον Μάρτιο, ώστε να γνωρίζει τόσο το αποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών όσο και την πορεία των διαπραγματεύσεων με την τρόικα. 

Βέβαια, όπως είναι προφανές, τα παραπάνω σενάρια θα πάψουν να ισχύουν εφόσον οι κάλπες της 25ης Ιανουαρίου δεν βγάλουν κυβέρνηση και η Ελλάδα οδηγηθεί σε μια δεύτερη εκλογική μάχη μέσα στον Μάρτιο, γεγονός που ανατρέψει κάθε προγραμματισμό και θα αναγκάσει τόσο την τρόικα να πάρει αποφάσεις για το μέλλον του ελληνικού προγράμματος.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ-ΙΣΛΑΜ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΙΡΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ

 

Το περιστατικό στη Γαλλία με την επίθεση στο σατυρικό περιοδικό ανέδειξε για πολλοστή φορά τις προθέσεις και την ακραία δράση του φονταμενταλιστικού Ισλάμ.  Με το θέμα του Ισλάμ έχει ασχοληθεί εκτενέστατα μια από τις πιο σοφές φωνές της σύγχρονης Ορθοδοξίας, ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων & πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος. 

Στο βιβλίο του "Ισλάμ, θρησκειολογική επισκόπηση", από τη δεκαετία του 1980 όσο ακόμη ήταν Επίσκοπος Ανδρούσης και Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έχει περιγράψει τα βασικά στοιχεία του Ισλάμ, τις θεολογικές του γραμμές και την λατρευτική ζωή, τις ηθικές κατευθύνσεις του, τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου Ισλάμ και άλλα πολλά.

Προς το τέλος αυτού το εμπεριστατωμένου πονήματος ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος  κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην συντηρητική τάση του Ισλάμ η οποία κηρύττει την ανάγκη εξαγνισμού, καθάρσεως και επιστροφής στις πηγές του Ισλάμ. Με λίγα λόγια την γενικότερη αναστήλωση του λεγομένου "Οίκου του Ισλάμ". Μεταξύ άλλων αναφέρει πως "ο θρησκευτικός ενθουσιασμός-φανατισμός-με τον οποίο οπλίζει τας μάζας το Ισλάμ, προσέφερε μεγάλας υπηρεσίας εις πολλάς εθνικιστικάς κινήσεις ανά τον κόσμον"! 

Σημειώνει δε πως οι πολιτικοοικονομικές συνθήκες με την άνοδο του οικονομικού δυναμικού των ισλαμικών πολιτειών κυρίως λόγω του πετρελαίου και η επακολουθήσασα βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, οι εξοπλισμοί, τα υπερκέρδη δημιούργησαν νέα αυτοπεποίθηση και αίσθηση δυνάμεως στους φορείς του Ισλάμ. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως "ο μαύρος χρυσός αποδεικνύεται πολύτιμος όχι μόνο δια τον φωτισμόν και την κίνησιν της βιομηχανικής Δύσεως αλλά και δια την τόνωσιν του πυρσού του Ισλάμ".

Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση πάντως είναι πως στον επίλογό του και μετά από εμπεριστατωμένη ανάλυση σχεδόν 300 σελίδων ο Αρχιεπίσκοπος καταλήγει στο συμπέρασμα πως "από όλας τας ζώσας θρησκείας το Ισλάμ βρίσκεται πλησιέστερον-τόσο πνευματικώς όσο και γεωγραφικώς-προς τον Ορθόδοξον Χριστιανισμό παρά τας βαθειάς θεολογικάς διαφοράς και τις δραματικές συγκρούσεις του παρελθόντος".

Μετά τους "δίδυμους πύργους":  Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας ερωτήθηκε σχετικά με το Ισλάμ και μετά το τραγικό περιστατικό με το χτύπημα στους "δίδυμος πύργους" της Νέας Υόρκης. Σε συνέντευξη του στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ ένα μήνα μετά το χτύπημα (13.10.2001" τόνισε πως ένα ακραίο Ισλάμ αποτελεί πόλο έλξης των πεινασμένων και συμπλήρωσε πως «Ζούμε μια σύγκρουση πολιτισμού και τρομοκρατίας κι όχι μια σύγκρουση πολιτισμών».

Διαβάστε τα σχετικά αποσπάσματα: 

Συμφωνείτε με την εκτίμηση του Χάντινγκτον, ότι ζούμε μια σύγκρουση πολιτισμών;

Μάλλον ζούμε μια σύγκρουση πολιτισμού και τρομοκρατίας. Δεν πιστεύω ότι η τρομοκρατία εκφράζει πολιτισμό. Από παλαιότερα διαφωνούσα με το βιβλίο του Samuel Huntington «Η σύγκρουση των πολιτισμών». Ως γνωστόν, ο συγκεκριμένος καθηγητής στρατηγικών μελετών διακρίνει μεταξύ δυτικού πολιτισμού, όπως διαμορφώθηκε από τον Ρωμαιοκαθολικισμό και τον Προτεσταντισμό, και ανατολικού πολιτισμού, στον οποίο μαζί με το Ισλάμ εντάσσει με αυθαίρετο τρόπο και τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό.

Αυτή κυρίως την τελευταία σύνδεση τη θεωρώ απαράδεκτη. Σε παλαιότερες εποχές η τρομοκρατία ως κραυγή διαμαρτυρίας εναντίον καταπιεστικών καθεστώτων χρησιμοποιήθηκε από ομάδες αδιάφορες ή και εχθρικές προς κάθε μορφή θρησκευτικότητας. Το νέο που βλέπουμε σήμερα είναι μια εξελιγμένη τρομοκρατία, που μαζί με την τελευταία τεχνολογία χρησιμοποιεί θρησκευτικές παρορμήσεις. Δεν νομίζω ότι οι οργανωτές του τρομοκρατικού χτυπήματος της 11ης Σεπτεμβρίου εκπροσωπούν το Ισλάμ στο σύνολό του. Υπάρχουν πολλοί μουσουλμάνοι που το καταδίκασαν.

Συμφωνείτε με αυτούς που περιγράφουν την κατάσταση ως την αρχή ενός θρησκευτικού πολέμου ανάμεσα στο Ισλάμ και στον Χριστιανισμό;

Δεν είναι, νομίζω, ακριβές να μιλούμε για θρησκευτικό πόλεμο ανάμεσα στο Ισλάμ και στον Χριστιανισμό. Κατ' αρχήν, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ένας ενιαίος χριστιανικός κόσμος. Επίσης, δεν υπάρχει ένα ενιαίο Ισλάμ. Στον δυτικό κόσμο πολύ μεγάλο ποσοστό είναι εντελώς αδιάφορο στις χριστιανικές αρχές. Η εκκοσμίκευση και η θρησκευτική αδιαφορία έχουν δημιουργήσει στις καπιταλιστικές κοινωνίες νέες αρχές, νέο προσανατολισμό.

Υπάρχει «καλό» Ισλάμ που αποκηρύσσει την τρομοκρατία και «κακό» Ισλάμ που πυροδοτεί την ένταση;

Υπάρχει πρόβλημα. Το οποίο δεν λύνεται με το να αποφανθούν ορισμένοι διανοούμενοι μουσουλμάνοι ότι το αληθινό Ισλάμ αποκηρύσσει την τρομοκρατία. Γεγονός παραμένει ότι πλήθη μουσουλμάνων έχουν πεισθεί ότι αυτό που κάνουν είναι πόλεμος και μάλιστα ιερός πόλεμος, «τζιχάντ». Σ' αυτό τους εξυπηρετεί και η πρόσφατη ορολογία των Δυτικών. Και τον «ιερό πόλεμο» όχι μόνο δεν τον καταδικάζει το «αληθινό Ισλάμ», αλλά τον απαιτεί από τους πιστούς μουσουλμάνους. Αυτή την εποχή, λοιπόν, υπάρχει ένα ήπιο Ισλάμ που αποκηρύσσει την τρομοκρατική δράση και ένα άλλο που ανεπιφύλακτα την κηρύσσει.

Και το πιο επικίνδυνο είναι ότι οι οπαδοί της δεύτερης αυτής τάσης έχουν πεισθεί ότι δίνοντας τη ζωή τους για το Ισλάμ εξασφαλίζουν το ύψιστο ζητούμενο από έναν πιστό, μια βέβαιη είσοδο στον παράδεισο. Και οι δύο τάσεις είναι σε θέση να δικαιώσουν την άποψή τους με εδάφια και επιχειρήματα από το Κοράνιο. Ανεξάρτητα από το ποιο και από ποιους θεωρείται αληθινό Ισλάμ, γεγονός είναι ότι και το άλλο Ισλάμ αποτελεί μια πραγματικότητα. Και στο σημείο αυτό επιβάλλεται ψύχραιμη και νηφάλια αντιμετώπιση. Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις έχουν τη δική τους λογική και δυναμική.

Τι είναι το πλέον ανησυχητικό στην εξέλιξη αυτή των πραγμάτων;

Οι οικονομικά ανεπτυγμένες κοινωνίες της Δύσης πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους μια σημαντική μετατόπιση που γίνεται στην εποχή μας στη συμπεριφορά των φτωχότερων κοινωνιών του πλανήτη μας. Στον εικοστό αιώνα, πολλές από τις καταπιεζόμενες ομάδες προσανατολίστηκαν προς τον κομμουνισμό, ο οποίος είχε ταυτισθεί με τον ιστορικό υλισμό.

Και ενώ είχε υιοθετήσει σημαντικά χριστιανικά συνθήματα, όπως της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αδελφοσύνης, της ισότητας, απέβαλε από την αγωνιστική του δυναμική το νεύρο της θρησκευτικής πίστης. Σήμερα, εμφανίζεται ένας άλλος πόλος έλξης πολλών που κινούνται στο όριο της πείνας, ιδιαίτερα στην Ασία και στην Αφρική:

ένα Ισλάμ που χρησιμοποιεί τη θρησκευτική πίστη με ακραίο τρόπο. Έτσι, μπορεί να οδηγηθούμε σ' έναν άλλο τύπο σύγκρουσης. Οι πλούσιες κοινωνίες της Δύσης, που ξεκίνησαν από μια χριστιανική παράδοση χωρίς να μείνουν συνεπείς προς αυτή ­ πρέπει να φροντίσουν να γίνουν ουσιαστικά δίκαιες στο παγκόσμιο χρέος τους.

Πιστεύω ότι σήμερα τα δύο άλλα ονόματα της ειρήνης είναι δικαιοσύνη και ανάπτυξη. Αν συνεχίσουν τα πλούσια έθνη να αδιαφορούν γι' αυτά τα δύο, μπορεί να δούμε πολλές εκπλήξεις και πολλές αναστατώσεις σε διάφορα σημεία του πλανήτη.

Στη μελέτη σας για το Ισλάμ γράφετε πως πέραν των θεολογικών διαφορών η θρησκεία αυτή είναι η μόνη από τις ζώσες θρησκείες που βρίσκεται τόσο κοντά, πνευματικά αλλά και γεωγραφικά, στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Πού κυρίως εντοπίζεται η εγγύτητά τους;

Προφανώς το Ισλάμ είναι πιο κοντά στον Χριστιανισμό από ό,τι ο Ινδουισμός, ο Βουδισμός, τα παραδοσιακά Κινεζικά ή Ιαπωνικά θρησκεύματα, που στηρίζονται σε εντελώς διαφορετικές φιλοσοφικές προϋποθέσεις και συστήματα σκέψης. Το Ισλάμ όσο και ο Χριστιανισμός έχουν τροφοδοτηθεί από το θρησκευτικό στρώμα που ξεκινά από την παράδοση του Αβραάμ.

Κοινά στοιχεία είναι, σε γενικές γραμμές, η βεβαιότητα στην ύπαρξη του Θεού, η πεποίθηση για την κοινή καταγωγή της ανθρωπότητας, η πίστη στο μήνυμα των προφητών που μίλησαν εξ ονόματος του Θεού, η πίστη στην ανάσταση των νεκρών και στην έσχατη κρίση. Πολλές επίσης μορφές έκφρασης της θρησκευτικής εμπειρίας ακολουθούν παράλληλους δρόμους: προσευχή, ελεημοσύνη, νηστεία, αποδημίες, ομολογία πίστεως, διάφορες εορτές, σεβασμός της τιμής και περιουσίας.

Όπως η αντίληψη περί Θεού, το δόγμα της Αγίας Τριάδος, η θεότητα του Ιησού Χριστού και όλα όσα αυτή συνεπάγεται, η πίστη ότι «ο Θεός αγάπη εστί ». Στις κοινωνικές αντιλήψεις οι διαφορές κορυφώνονται κυρίως στην αντίληψη σχετικά με την αξία και τη θέση της γυναίκας, καθώς και τη μορφή της θρησκευτικής ελευθερίας. ’λλωστε, γι' αυτό δεν είμαστε μία θρησκεία, αλλά διαφορετικές.

Επί πολλούς αιώνες, πάντως, οι Ορθόδοξοι συμβιώσαμε με μουσουλμανικούς πληθυσμούς, παρά τις διαφορές και, σε πολλές περιοχές, όπως στη σημερινή Αλβανία, η συνύπαρξη αυτή διατηρεί ειρηνική μορφή.

Πώς μπορεί να προωθηθεί στον αιώνα μας η ειρηνική συνύπαρξη;

Υπήρξαν εποχές κατά τις οποίες καλλιεργήθηκε η αντίληψη ότι η ενότητα της ανθρωπότητας θα εδραιωθεί με την επιβολή διά της βίας της μίας ή της άλλης θρησκείας. Μια τέτοια άποψη δεν υποστηρίζεται πλέον σήμερα. Πιστεύω ότι με τη βία εν ονόματι της θρησκείας βιάζεται η ουσία της θρησκείας. Για να καλλιεργηθεί θετικότερο κλίμα στις σχέσεις χριστιανών και μουσουλμάνων πρέπει να ενταθεί ο χριστιανο - ισλαμικός διάλογος με κέντρο τη μελέτη και την έξαρση των ουσιαστικών ανθρωπολογικών αρχών των δύο θρησκειών: π.χ. ένας στίχος του Κορανίου (κεφ.49. Τα δώματα, στ.13) τονίζει: «Ω άνθρωποι!

Σας έχουμε πλάσει από έναν (μόνο) άνδρα και μία (μόνο) γυναίκα και από σας κάναμε λαούς, φυλές, για να αναγνωρίζουν ο ένας τον άλλο. Ο πιο τιμημένος ανάμεσά σας ενώπιον του Αλλάχ είναι ο πιο ενάρετος». Όσο για τη φοβερή ραδιενέργεια μίσους που εξαπλώνεται στις διάφορες περιοχές, το ιδιαίτερο χρέος των ευσυνείδητων χριστιανών είναι να αντισταθούν με πρωτοβουλίες αγάπης. Στη σύγχρονη πλουραλιστική κοινωνία η μόνη δυνατότητα για ειρηνική συμβίωση είναι η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου, ο σεβασμός της αξιοπρέπειας και της θρησκευτικής ελευθερίας του κάθε ανθρώπου. 


ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

 

Ελλάδα: Δύο εβδομάδες απομένουν για την εκλογική αναμέτρηση της 25ης Ιανουαρίου και οι μηχανές των κομματικών επιτελείων δουλεύουν στο φουλ. Η μάχη κρίνεται σε δύο επίπεδα: στο νέο δίπολο ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, που θα αναδείξει τον επόμενο πρωθυπουργό, και στον διαγκωνισμό ΠΑΣΟΚ, Ποταμιού, ΚΚΕ και Χρυσής Αυγής για την τρίτη θέση, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις τελευταίες δημοσκοπήσεις. 

Δημοσιοποιήθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής οι λίστες των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας θα είναι υποψήφιος στην Αρτα και στην Α' Αθήνας. Νέα πρόσωπα στην Α' Αθηνών ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης και ο διευθυντής της «Αυγής» Νίκος Φίλης, στη Β΄Αθηνών ο Γιάννης Δραγασάκης, ο Γιάννης Βαρουφάκης, ο Δημήτρης Βίτσας, ο Οδυσσέας Βουδούρης. Στην Κοζάνη η Ραχήλ Μακρή.

Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών, Γιώργος Παπανδρέου, θα είναι υποψήφιος στην Αχαΐα και στην Β’ Αθηνών, όπως προκύπτει από τα ψηφοδέλτια που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών είναι «πρωταγωνιστικός προοδευτικός πόλος ευρύτερων συνεργασιών, όχι όμως "πατερίτσα'' της δεξιάς, όχι ουραγός κανενός, ούτε μιας αριστερής συντήρησης» δήλωσε από το Πνευματικό Κέντρο της Τρίπολης ο Γιώργος Παπανδρέου. 

Ένταση σημειώθηκε στον Ξενώνα Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο της οργάνωσης «Άρσις», στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, όταν άνδρας είχε φραστικό επεισόδιο με εργαζόμενους του ξενώνα σχετικά με την απώλεια του σκύλου του. 

Κόσμος: Για «ξεκάθαρη αποτυχία» των υπηρεσιών πληροφοριών της Γαλλίας έκανε λόγο ο γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς. «Όταν μιλάμε για 17 νεκρούς, αυτό σημαίνει ότι έχουν γίνει λάθη» είπε. Το παρακλάδι της Αλ Κάιντα στην Υεμένη απειλεί με νέες επιθέσεις τη Γαλλία, καλωσορίζοντας τις πράξεις των αδελφών Κουασί και του 32χρονου Κουλιμπαλί που στοίχισαν τη ζωή σε 17 ανθρώπους.

Οι Αρχές στη Γαλλία βρίσκονται στο κυνήγι των συνεργών των αδελφών Κουασί που πραγματοποίησαν την επίθεση στα γραφεία του Charlie Hebdo, καθώς και του ενόπλου που εισέβαλε στο εβραϊκό σουπερμάρκετ στο Παρίσι. Ο 32χρονο Κουλιμπαλί, δράστης της επίθεσης στο σουπερμάρκετ είχε τηλεφωνήσει σε φίλους του, καλώντας τους να κάνουν νέες επιθέσεις. Συνολικά, στο τριήμερο του τρόμου στο Παρίσι, 17 άτομα έχασαν τη ζωή τους. Οι τρεις ένοπλοι σκοτώθηκαν μετά από διπλή επέμβαση της αστυνομίας στα μέτωπα ομηρίας.

Ο ένοπλος, που κρατούσε ομήρους δύο υπαλλήλους κοσμηματοπωλείου στο Μονπελιέ της νότιας Γαλλίας, παραδόθηκε στη διάρκεια της νύχτας στην αστυνομία. Οι υπάλληλοι απελευθερώθηκαν και είναι καλά στην υγεία τους, ανακοίνωσε αστυνομική πηγή. Η φωνή δεκάδων χιλιάδων πολιτών υπέρ της θεμελιωδών δημοκρατικών αξιών και της ελευθερίας του Τύπου θα πλημμυρίσει την Κυριακή το Παρίσι στη μεγάλη Πορεία Ενότητας, στην οποία θα δώσουν το «παρών» πολλοί Ευρωπαίοι ηγέτες περιλαμβανομένων των Ντέιβιντ Κάμερον, Άνγκελα Μέρκελ και Ματέο Ρέντσι. «Αποκλείστηκε» από τη συγκέντρωση το Εθνικό Μέτωπο της Μαρίν Λεπέν. 

Οικονομία: «Πρέπει οπωσδήποτε να κρατήσουμε την Ελλάδα στο ευρώ», δηλώνει ο επικεφαλής της ΚΟ των Χριστιανοδημοκρατών στο γερμανικό ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο Φόλκερ Κάουντερ και χαρακτηρίζει «ανοησία» τη συζήτηση περί ενδεχόμενης εξόδου της από την Ευρωζώνη. «Οι επικείμενες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου και τα αντιφατικά μηνύματα που εκπέμπονται τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό, έχουν δημιουργήσει κλίμα αβεβαιότητας και αστάθειας στο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας» επισημαίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.

Στην ίδρυση νέας αεροπορικής εταιρείας με το σήμα των Κυπριακών Αερογραμμών (ΚΑ), που είναι το κυπριακό αγρινό, προσανατολίζεται η κυπριακή κυβέρνηση, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Χάρης Γεωργιάδης, σχολιάζοντας την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ζητήσει από τον κυπριακό κρατικό αερομεταφορέα την επιστροφή της στήριξης πέραν των 100 εκ. ευρώ που έλαβε το 2012. 

Αθλητισμός: Προς απογοήτευση των οπαδών της New York City, ο Φρανκ Λάμπαρντ ανακοίνωσε την απόφασή του να παραμείνει στο δυναμικό της Μάντσεστερ Σίτι έως το τέλος της σεζόν. Ο έμπειρος μέσος, με αφορμή την φημολογία που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα γύρω από το ποδοσφαιρικό του μέλλον, έσπευσε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα με προσωπική του δήλωση για το θέμα του συμβολαίου του, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «γράφτηκαν πολλά ψέματα και ανοησίες».

Στην Ιταλία και την Ισπανία εστιάζεται το μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό ενδιαφέρον του Σαββατοκύριακου, καθώς στο Campionato κυριαρχούν τα μεγάλα ιταλικά ντέρμπι Ρόμα - Λάτσιο και Νάπολι - Γιουβέντους, ενώ στην Primera Division ξεχωρίζει το Μπαρτσελόνα – Ατλέτικο Μαδρίτης στο «Καμπ Νου». Η δράση επιστρέφει και στο πρωτάθλημα της Premier League, όπου μετά την αγωνιστική της πρωτοχρονιάς, ακολουθεί η 21η «στροφή», όπου η πρωτοπόρος Τσέλσι υποδέχεται τη Νιούκαστλ και ισόβαθμη στην κορυφή, Μάντσεστερ Σίτι, έχει δύσκολο έργο με την Έβερτον στο «Γκούντισον Παρκ».

Ο νέος προπονητής τους Ολυμπιακού, Βίκτορ Περέιρα, αναγνώρισε τη δουλειά του Μίτσελ στον Ολυμπιακό, όμως με δηλώσεις που έκανε κατέστησε σαφές πως εκείνος έχει το δικό του πλάνο για τους «ερυθρόλευκους». Επίσης ο Πορτογάλος μίλησε για το ντεμπούτο του στον πάγκο, όπου θα είναι απέναντι στην Ξάνθη, αλλά και για τη φιλοσοφία του.