06 Απριλίου, 2011

Αιγαίο «Χοντρό» παιχνίδι με την υφαλοκρηπίδα

image

Θαλάσσια «οικόπεδα»

για δημιουργία τετελεσμένων δεσμεύει η Άγκυρα

Στενεύει ο χρόνος για την θέσπιση ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης - Τι αποκαλύπτει το περιστατικό με το ιταλικό ερευνητικό σκάφος που ζήτησε άδεια και από τις τουρκικές Αρχές - Πώς διακηρύσσει η Τουρκία τη διεκδίκηση της θαλάσσιας περιοχής νοτίως της γραμμής Καστελόριζο-Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος-Κρήτη

Όταν προ καιρού ο Αχμέτ Νταβούτογλου επισκέφθηκε την Ελλάδα, φρόντισε να κάνει μία δήλωση με σημασία: «Το Καστελόριζο βρίσκεται στη Μεσόγειο. Σε ό,τι αφορά το νησί του Καστελόριζου, η Τουρκία έχει βάσιμες νομικές και πολιτικές θέσεις σε συμφωνία με το διεθνές δίκαιο και τη νομολογία των διεθνών δικαστηρίων, συμπεριλαμβανομένης και της Χάγης. Και γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα και η Τουρκία διαφωνούν σχετικά με τις θαλάσσιες ζώνες στην Ανατολική Μεσόγειο».

Το τι ακριβώς εννοούσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών με εκείνη τη δήλωση φάνηκε πολύ καθαρά στη συνέχεια από δύο πράξεις της Άγκυρας. Η πρώτη είναι η υπόθεση με το ιταλικό ερευνητικό σκάφος «Explora». Υπενθυμίζουμε ότι το εν λόγω σκάφος ζήτησε και πήρε άδεια από την Αθήνα για να πραγματοποιήσει έρευνες σε ελληνική θαλάσσια ζώνη (νοτιοδυτικά του Καστελόριζου και κοντά στην Κάσο), με σκοπό την πόντιση καλωδίου οπτικών ινών που θα συνδέει το Ισραήλ με την Ιταλία.

Η Αθήνα έδωσε την άδεια, αλλά τουρκική φρεγάτα εκδίωξε το «Explora» από την περιοχή, με το επιχείρημα ότι πραγματοποιεί έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα. Όπως εκ των υστέρων αποκαλύφθηκε, το ιταλικό σκάφος ζήτησε στη συνέχεια άδεια και από την Άγκυρα για να ολοκληρώσει τις εργασίες του στην ελληνική θαλάσσια ζώνη. Όταν το έμαθε η Αθήνα, ακύρωσε την άδεια που είχε δώσει.

Μέχρι τα έξι μίλια

Για μία ακόμα φορά, η Τουρκία διακήρυξε με στρατιωτικού τύπου ενέργειες τη διεκδίκηση της θαλάσσιας περιοχής νοτίως της γραμμής Καστελόριζο-Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος-Κρήτη. Το περιστατικό δείχνει ότι η Τουρκία δεν αναγνωρίζει όχι μόνο την υφαλοκρηπίδα του Καστελόριζου, αλλά και την υφαλοκρηπίδα των υπολοίπων νησιών. Γι' αυτό και εκτείνει τη δική της υφαλοκρηπίδα μέχρι τα έξι μίλια από τις ακτές των ανωτέρω νησιών, από εκεί δηλαδή που τελειώνουν τα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Η Αθήνα έκανε διάβημα και ο Δημήτρης Δρούτσας μετέβη στο Καστελόριζο για να συμμετάσχει σε μία δενδροφύτευση! Από πολιτικής απόψεως, όμως, η τουρκική πρόκληση έμεινε ουσιαστικά αναπάντητη. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι την αποκάλυψη πως το ιταλικό σκάφος είχε ζητήσει άδεια και από την Άγκυρα έκανε ο υπουργός Άμυνας και όχι το υπουργείο Εξωτερικών.

Το δεύτερο γεγονός που όχι μόνο δεν αφήνει κανένα περιθώριο για τις προθέσεις της Άγκυρας, αλλά και δημιουργεί τετελεσμένο, είναι η κίνηση της να χωρίσει 11 οικόπεδα συνολικής έκτασης 20.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στη θαλάσσια περιοχή νότια, νοτιοδυτικά και νοτιοανατολικά της Αττάλειας. Ορισμένα από τα 11 θαλάσσια οικόπεδα εισέρχονται βαθιά στις ελληνικές και κυπριακές θαλάσσιες ζώνες. Η Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίου ζήτησε προσφορές από διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες για τη διεξαγωγή ερευνών με σκοπό την ανεύρεση κοιτασμάτων.

Είναι προφανές ότι η τακτική των διαβημάτων διαμαρτυρίας προσφέρει στην Αθήνα ένα φύλλο συκής, αλλά δεν έχει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα. Η προσπάθεια της ελληνικής διπλωματίας να κατευνάσει τον τουρκικό επεκτατισμό έχει αποτύχει. Η Άγκυρα προωθεί τις διεκδικήσεις της με πράξεις που δημιουργούν μικρότερα ή μεγαλύτερα πολιτικά τετελεσμένα.

Όπως φάνηκε και από τις πρόσφατες δηλώσεις Δρούτσα, η κυβέρνηση Παπανδρέου επιδιώκει να θέσει ένα χρονοδιάγραμμα στις διεξαγόμενες διερευνητικές επαφές και, εάν τελικώς δεν προκύψει συμφωνία, να οδηγήσει το ζήτημα της οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Μέχρι στιγμής, όμως, κερδισμένη είναι μόνο η Άγκυρα.

Οι ενδείξεις για την ύπαρξη από σημαντικών έως μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν εκ των πραγμάτων διαφοροποιήσει τη γεωπολιτική της περιοχής. Η Κύπρος έσπευσε να θεσπίσει Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), η οποία αμέσως αναγνωρίσθηκε από την Ε.Ε. Προχώρησε, μάλιστα, σε συμφωνίες οριοθέτησης με την Αίγυπτο, το Ισραήλ και τον Λίβανο. Η Ελλάδα αποφεύγει να θεσπίσει ΑΟΖ.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Τάσσος Παπαδόπουλος είχε ζητήσει από τον Κώστα Καραμανλή να οριοθετήσουν την ελληνική με την κυπριακή ΑΟΖ. Η Αθήνα, όμως, δεν είχε ανταποκριθεί για να μην προκαλέσει την αντίδραση της Άγκυρας. Με βάση την αρχή της μέσης γραμμής, το σύμπλεγμα του Καστελόριζου εξασφαλίζει την επαφή της ελληνικής με την κυπριακή ΑΟΖ.

Οι δυο αυτές παρεμβάλλονται μεταξύ τουρκικής και αιγυπτιακής, γεγονός που περιορίζει σημαντικά την τουρκική ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο. Σε αντίθεση με την υφαλοκρηπίδα, η οποία, ως γεωλογική έννοια, υπάρχει από μόνη της, η ΑΟΖ, ως οικονομική έννοια, υπάρχει μόνο εάν θεσπισθεί. Προς το παρόν, όμως, ελληνική ΑΟΖ δεν υπάρχει, επειδή η Αθήνα δεν την έχει θεσπίσει.

Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η θέσπιση γίνεται με μονομερή πράξη του παράκτιου κράτους, η οποία κοινοποιείται στον ΟΗΕ. Το δεύτερο βήμα είναι η έναρξη διαπραγματεύσεων με τα γειτονικά παράκτια κράτη, με σκοπό την οριοθέτηση των ΑΟΖ.

Διαρκής φόβος

Το δίκαιο της θάλασσας αναφέρει ρητά ότι τα κατοικημένα νησιά δικαιούνται να συνυπολογίζονται στην οριοθέτηση της ΑΟΖ, όπως και της υφαλοκρηπίδας. Η Ελλάδα αποφεύγει να θεσπίσει ΑΟΖ και συνεχίζει να μιλάει για οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας, επειδή φοβάται τις τουρκικές αντιδράσεις. Οι Τούρκοι φροντίζουν να συντηρούν τον φόβο της Αθήνας.

Στις 13 και 14 Νοεμβρίου 2008 είχαν εκδώσει δυο αναγγελίες για διεξαγωγή γεωλογικών ερευνών στη θαλάσσια περιοχή νοτίως του Καστελόριζου. Έπειτα από λίγο ειδικό ναυλωμένο νορβηγικό σκάφος είχε μεταβεί στην περιοχή για έρευνες συνοδευόμενο από τουρκική φρεγάτα. Ήταν μια πράξη-προειδοποίηση των Τούρκων ότι θα αμφισβητήσουν εμπράκτως την ΑΟΖ που εξασφαλίζει στην Ελλάδα η ύπαρξη του Καστελόριζου κάτω από τις νότιες ακτές της Τουρκίας.

Μερικές ημέρες πριν απ' αυτό το περιστατικό, τον Οκτώβριο του 2008, ο τότε αρχηγός του τουρκικού ναυτικού Μετίν Ατάτς είχε προβεί σε μία βαρυσήμαντη δήλωση-προειδοποίηση: «Εκτιμώ ότι η Ανατολική Μεσόγειος θα καταστεί εστία προστριβών και συγκρούσεων, επειδή προσεχώς θα αποκτήσει σπουδαιότητα. Λόγω των πετρελαίων που διαθέτει, θα μετατραπεί σ' έναν δεύτερο Κόλπο. Η Τουρκία πρέπει να επαγρυπνεί και να αντιδράσει».

Η «επαγρύπνηση» και «αντίδραση» δεν ήταν τίποτα άλλο από επανάληψη της τακτικής που έχουν εξακολουθήσει οι Τούρκοι στο Αιγαίο από τη δεκαετία 1970. Χρησιμοποιούν τη διεξαγωγή ερευνών ως μηχανισμό πρόκλησης κρίσης, για να αποτρέψουν την Ελλάδα από την άσκηση του νόμιμου δικαιώματος της για εκμετάλλευση των όποιων κοιτασμάτων.

Στόχος τους είναι να την υποχρεώσουν ή σε μία εκτός διεθνούς δικαίου και συμφέρουσα για την Τουρκία μοιρασιά ή για σε μορφή επίσης συμφέρουσας για την Τουρκία συνεκμετάλλευσης. Αυτός είναι ο λόγος που η Άγκυρα επιχειρεί να αποκόψει το σύμπλεγμα του Καστελόριζου από την αλυσίδα των ελληνικών νησιών του Αιγαίου, προκειμένου να εξουδετερώσει κατά το δυνατόν την επήρεια του στην οριοθέτηση των ελληνικών θαλασσίων ζωνών.

Η επόμενη τουρκική πρόκληση ήταν όταν η ελληνική διπλωματία τόλμησε να αρθρώσει τον όρο ΑΟΖ. Στις 12 Ιουλίου 2010 η Άγκυρα εξέδωσε αναγγελία για υποθαλάσσιες έρευνες του «Πίρι Ρέις» στην Ανατολική Μεσόγειο. Η απειλή ήταν αρκετή. Η Αθήνα ξέχασε την ΑΟΖ και επανήλθε στην παλιά ρητορική για οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, εισάγοντας και τον γενικό όρο «θαλάσσιες ζώνες».

Στην πραγματικότητα, οι ελληνικές κυβερνήσεις φοβούνται ότι η Άγκυρα θα σπεύσει να πραγματοποιήσει γεωλογικές έρευνες νοτίως του Καστελόριζου και σε άλλα σημεία της ελληνικής ΑΟΖ, με σκοπό να την αμφισβητήσει εμπράκτως. Οι Τούρκοι καλλιεργούν αυτό τον ελληνικό φόβο, μεταξύ των άλλων, και με τη συνεχή και έντονη αεροναυτική παρουσία τους στην περιοχή.

Θέλουν να καταστήσουν σαφές ότι έχουν θέσει υπό τον στρατιωτικό έλεγχο τους τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ της γραμμής Ρόδου-Κρήτης και Κύπρου. Δεν είναι τυχαίο ότι σ' αυτή την περιοχή πραγματοποιούν συχνά αεροναυτικές ασκήσεις. Ούτε βεβαίως είναι τυχαίο ότι, στο πλαίσιο της δυτικής επέμβασης στη Λιβύη, ο Ταγίπ Ερντογάν έστειλε στολίσκο, ζητώντας να ελέγχει τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κρήτης και των λιβυκών ακτών.

Ο ΜΕΓΑΣ ΚΑΝΟΝΑΣ

clip_image002

Την Τετάρτη απόγευμα, μεταξύ Δ' και Ε' Κυριακής των Νηστειών, ψάλλεται ή ακολουθία του «Μεγάλου Κανόνος», στο μέσο του Μικρού Αποδείπνου. Κανονικά είναι ο Όρθρος της επομένης και μπορεί να τελείται αγρυπνία με Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων. Κανόνες είναι μεγάλοι ύμνοι, οι οποίοι αποτελούνται από μικρότερες ενότητες πού λέγονται Ωδές (από το ρήμα άδω). Κάθε ωδή αποτελείται από τον Ειρμό (την πρώτη δηλ. στροφή) και τα υπόλοιπα 3-4 συνήθως Τροπάρια (τρέπονται, δηλ. ψάλλονται όπως το πρώτο, ό ειρμός). Κανόνες υπάρχουν με διάφορο αριθμό ωδών. Υπάρχουν Κανόνες με δύο ωδές, με τρεις (τριώδιο), με τέσσερις, πέντε μέχρι εννέα ωδές (εννέα είναι και οι Βιβλικές Ωδές).

Ό Κανών αυτός λέγεται Μέγας, λόγω του πλήθους των τροπαρίων πού περιέχουν οι εννέα ωδές του. Σ' αυτά περιλαμβάνονται σήμερα και τα τροπάρια πού πρόσθεσαν μεταγενέστεροι Υμνογράφοι: για την Όσία Μαρία και για τον ίδιο, τον Άγιο Ανδρέα. Έτσι στο σύνολο του ο Μέγας Κανών έχει 11 Ειρμούς, (ή β' και γ' Ωδή έχουν από 2 Ειρμούς) και 250 Τροπάρια! (ή β' Ωδή έχει 41 Τροπάρια!). Συγγραφέας του Μ. Κανόνα είναι ο Άγιος Ανδρέας, ο Ίεροσολυμίτης. Ήταν Μοναχός της Ί. Μονής του Αγίου Σάββα. Έχρημάτισε γραμματέας του Πατριάρχου Ιεροσολύμων, συμμετείχε στην ΣΤ' Οικουμενική Σύνοδο το 680 και μετά, αφού εξελίχθηκε στα διάφορα εκκλησιαστικά υπουργήματα, εκλέχθηκε Αρχιεπίσκοπος Κρήτης. Συνέγραψε πολλούς κανόνες και διάφορα συγγράμματα. Το σπουδαιότερο υμνογραφικό του έργο είναι ο Μέγας Κανών πού θεωρείται το «Κύκνειο» του άσμα. Απέθανε γύρω στο 740, στη Λέσβο, οπού βρέθηκε, είτε επιστρέφοντας στην Κρήτη από την Κων/πολη, είτε εξόριστος, ως υποστηρικτής των Αγίων Εικόνων.

Περιεχόμενο του Μ. Κανόνα

Ανατρέχει σ' όλα τα πρόσωπα της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης προβάλλοντας τις πράξεις - καλές ή κακές -των δικαίων προς μίμηση και των αδίκων προς αποφυγή.

Ή κεντρική ιδέα του Κανόνα είναι ή Μετάνοια. Αυτή θεωρεί ο Ποιητής θύρα του Παραδείσου. Έφ' όσον δεν έχουμε καρπούς μετανοίας, ας προσφέρουμε στον Θεό τη συντετριμμένη καρδία μας και ας αναγνωρίσουμε την πνευματική μας πτώχεια. Ολόκληρο το πένθιμο και κατανυκτικό περιεχόμενο του αριστουργήματος αυτού συνοψίζεται στο Τροπάριο:

«Ψυχή μου, ψυχή μου, ανάστα, τί καθεύδεις; το τέλος εγγίζει και μέλλεις θορυβείσθαι (πρόκειται να θορυβηθείς) ανάνηψον ούν, ίνα φείσηταί σου (σύνελθε λοιπόν για να σε λυπηθεί) Χριστός ό Θεός, ό πανταχού παρών και τα πάντα πληρών». Ό Μ. Κανόνας ψάλλεται τμηματικά τις τέσσερις πρώτες ήμερες της «Καθαράς Εβδομάδος», (ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΠΕΜΠΤΗ), μαζί με το Μέγα Απόδειπνο.

ΒΑΖΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΕ ΡΗΞΕΙΣ ΠΡΟΧΩΡΕΙ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ!

image «Δεν θα ανεχθεί εκβιασμούς και παιχνίδια εξουσίας πίσω από την πλάτη του», λένε στενοί συνεργάτες του. Μήνυμα και για τους υπόλοιπους η κομψή «έξοδος» του Ιωαννίνων και η απομάκρυνση από την ΕΚΥΟ του Α. Ζαμπέλη. Να γυρίσει σελίδα και να απαλλαγεί οριστικά από τα «βαρίδια» του παρελθόντος επιχειρεί τελευταία ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

«Οι παιδικές αρρώστιες των τριών πρώτων χρόνων πέρασαν. Τώρα πάμε να κάνουμε πράξη το όραμα του Ιερώνυμου με σοβαρά και μεγάλα έργα», λένε οι συνεργάτες του. Βλέπουν έναν Αρχιεπίσκοπο αποφασισμένο και καθόλου διατεθειμένο να δείξει ανοχή σε «αντάρτικα», σε πρόσωπα που έχουν τη διάθεση να συγκρουστούν, αγνοώντας τις εντολές του και τις λεπτές ισορροπίες που υπάρχουν στην Εκκλησία.

Απομακρύνοντας τον πιο στενό του συνεργάτη (Ζαμπέλη) και έναν Μητροπολίτη (Ιωαννίνων) που τον στήριξε όσο λίγοι στο να εκλεγεί, λέγεται πως ο Αρχιεπίσκοπος έστειλε ένα μήνυμα και σε όλους εκείνους που τον περιβάλλουν. Είδαν έναν Αρχιεπίσκοπο που δεν διστάζει να έρθει σε ρήξη με όσους διεκδικούν ή αισθάνονται πως μπορούν να συνδιοικήσουν μαζί του. «Αισθανόταν να έχει πάνω από το κεφάλι του κάθε φορά και για κάθε απόφαση έναν Μητροπολίτη ή μια χούφτα λαϊκών που πίστευαν πως η Εκκλησία ήταν τσιφλίκι τους», λέει έμπειρος ιερέας με πολυετή παρουσία στη Σύνοδο.

Τα τρία πρώτα χρόνια της θητείας του αποφάσισε να κρατήσει ίσες αποστάσεις. Στην πορεία όμως κατάλαβε πως αυτό δεν είναι πάντα εφικτό. Γι’ αυτό και τελικά άναψε το «πράσινο φως» με τον τρόπο του για τις αποχωρήσεις του Ιωαννίνων και του Ζαμπέλη. «Ο Ζαμπέλης απομακρύνθηκε διότι τα έβαλε με αρχιερείς και ήθελε να επιβάλλει – λόγω χαρακτήρα – τις δικές του ιδέες, θεωρώντας τον εαυτό του αυθεντία. Όμως οι αρχιερείς δεν μπορούν να ανεχτούν να μην τους υπολογίζουν. Κι αυτό ήταν το λάθος του», λέει κληρικός που έζησε από κοντά τις εξελίξεις. Είναι ενδεικτικό πως ακόμη και στην επιστολή αποχώρησής του αφήνει αιχμές για τους… λαλίστατους αρχιερείς που ασχολούνται με θέματα επί παντός επιστητού!

Ο ίδιος κληρικός υποστηρίζει όμως πως ο Ζαμπέλης «πλήρωσε» και την κόντρα του με άλλα πρόσωπα από το περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου. Αυτούς που ο τέως διευθυντής της ΕΚΥΟ κατονόμασε «ως πρόσωπα στους κόλπους της Αρχιεπισκοπής που επιθυμούν μια Εκκλησία βουβή, άβουλη και έρμαιο της κρατικής εξουσίας». Το ότι έχασε η μία πλευρά δεν σημαίνει πάντως πως αυτόματα κέρδισε η άλλη.

«Το μεγαλύτερο λάθος αυτών των προσώπων θα είναι να θεωρήσουν τους εαυτούς τους νικητές. Ο Ιερώνυμος κουράστηκε από τις ίντριγκες και ίσως να μη διστάσει να τους απομακρύνει όλους από δίπλα του», εξηγεί ιεράρχης που έχει συνεργαστεί μαζί του για πολλά χρόνια. «Δείτε πόσοι από εκείνους που είχε στη Μητρόπολη Θηβών είναι σήμερα κοντά του. Είναι μετρημένοι στα δάχτυλα. Αν ο Ιερώνυμος διαπιστώσει πως οι… ναύτες θέλουν να γίνουν καπεταναίοι στο καράβι που λέγεται Εκκλησία, είναι ικανός να τους πετάξει όλους στη θάλασσα», αναφέρει.

«Άλλος» Ιερώνυμος

Άνθρωποι που τον γνωρίζουν πολλά χρόνια λένε πως ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δείχνει τον τελευταίο καιρό ένα διαφορετικό πρόσωπο. Στα εθνικά θέματα και σε άλλα, καίριας σημασίας κοινωνικά ζητήματα που αφορούν την Εκκλησία (Θρησκευτικά στα σχολεία, Ιστορία, κάρτα του πολίτη κ.ά.) έχει θέσει μια «κόκκινη γραμμή», που αν ξεπεραστεί είναι έτοιμος, λένε, να πάρει ακόμη και το «καριοφίλι». Δεν είναι τυχαίες οι πρόσφατες «αιχμηρές» αναφορές του για την Επανάσταση του ’21 ή ακόμη και για το ότι συμμερίζεται την ανησυχία του κόσμου για την κάρτα του πολίτη.

Στη διοίκηση της Εκκλησίας, ιερείς της Συνόδου που συνεργάζονται συχνά μαζί του λένε πως είναι αποφασισμένος να πάρει το παιχνίδι πάνω του. Και κυρίως να μην ανεχτεί έμμεσους «εκβιασμούς» από οποιονδήποτε ιεράρχη ή λαϊκό. Είτε για θέματα που αφορούν τα οικονομικά είτε για την τοποθέτηση της Εκκλησίας σε μεγάλα ζητήματα.

Στην ΕΚΥΟ τα πρόσωπα που ανέλαβαν στη θέση του Ιωαννίνων και του Α. Ζαμπέλη έχουν άριστη συνεργασία με τον Αρχιεπίσκοπο και οι απόψεις του ταυτίζονται απόλυτα τόσο με του νέου προέδρου της ΕΚΥΟ, Μητροπολίτη Ελασσόνος, όσο και με του νέου διευθυντή Οικονομικών π. Α. Αβραμιώτη. Η γραμμή που θα ακολουθήσει πια η ΕΚΥΟ θα είναι δοσμένη από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο. Ακούγεται πως ήδη προγραμματίζεται η ριζική αναδιοργάνωση του σχήματος και ο επανασχεδιασμός της οικονομικής στρατηγικής με πιο «σίγουρες» επενδύσεις, που θα ταιριάζουν πιο πολύ στο προφίλ της Εκκλησίας.

Απάντηση στους αποδομητές της Ιστορίας μας

Προσωπικά έχει αναλάβει ο Αρχιεπίσκοπος την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας για τα όσα στρεβλά και παράδοξα κυκλοφορούν εσχάτως σχετικά με την Επανάσταση του ’21, κάνοντάς μας να… ξεχάσουμε κι αυτά που γνωρίζαμε! Στην ομιλία του στους αξιωματικούς της Σχολής Ευελπίδων αλλά και στη δοξολογία στον Ναό του Αγίου Διονυσίου ανήμερα της 25ης Μαρτίου ο Αρχιεπίσκοπος παρουσίασε ιστορικά ντοκουμέντα σχετικά με τη συνεισφορά της Εκκλησίας στον αγώνα για την απελευθέρωση.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας και προς το πρόσωπο του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄ ο Αρχιεπίσκοπος ανέγνωσε ένα απόσπασμα από την επιστολή του Πατριάρχη προς τον Επίσκοπο Σαλώνων Ησαΐα.  «Υπάρχει μεγάλη προσπάθεια για εχεμύθεια και προφύλαξη σε κάθε μας βήμα. Οι καιροί είναι πονηροί. Πολλοί μηχανεύονται κακό με την κατηγορία της φιλοπατρίας», έγραφε μεταξύ άλλων ο Πατριάρχης στον Επίσκοπο Σαλώνων.

«Θεώρησα υποχρέωση να διαβάσω το γράμμα αυτό, που απευθύνεται στον Επίσκοπο της Άμφισσας και αδελφό της Μονής του οσίου Λουκά, ο οποίος διοργάνωσε την Επανάσταση στη Ρούμελη και όχι μόνο… Ο ίδιος πήγε στη Μάχη της Χαλκομάντας και σκοτώθηκε μαζί με τον Αθανάσιο Διάκο.

Είναι λοιπόν χρέος μας, μπροστά στην ύπαρξη αυτών των πηγών για τους ήρωές μας, να μην τις αφήνουμε στο σκοτάδι, αλλά να τις παρουσιάζουμε, γιατί υπάρχουν διάφορα ελατήρια πονηρά, που υποκινούν κάποιους για να σκεπάζουν αυτά τα γεγονότα και να μεγαλοποιούν κάποια μικρά λάθη, που είναι φυσικό να υπάρχουν σε κάθε κίνηση και σε κάθε Επανάσταση», είπε ο Αρχιεπίσκοπος.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ 3/4/2011

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

image

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Ευτύχιος Πατριάρχης Κων/λεως. Καταγόταν από Θειά της Φρυ­γίας, από γονείς λαμπρούς και εις την αρετήν και εις τον πλούτον (Αλέξαν-δρος-Συνεσία). Όταν μεγάλωσε ανετράφη υπό του πάππου του Ευτυχίου ιε­ρέως σε παιδείαν και νουθεσίαν Κυρίου. Σε ηλικία 12 χρονών τον έστειλαν στην Κωνσταντινούπολη όπου εσπούδασε. Έπειτα έγινε μοναχός, διάκονος, πρεσβύτερος εις το Μοναστήρι Αμασείας, έγινε δε και ηγούμενος. Έλαβε μέ­ρος στην Πέμπτη Οικουμενική Σύνοδο, όπου και διεκρίθη. Μετά το θάνατον του Πατριάρχου έγινε Πατριάρχης Κων/λεως. Από της θέσεως αυτής εξορίσθη και επανήλθεν εις τον θρόνον του και εξεδήμησεν προς Κύριον.

2) Ο άγιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης. Καταγόταν από χωρίον της Ασίας (Κού-κουλον). Συνελήφθη από τους Αγαρινούς ελευθερώθη από τούς Χριστιανούς αντί αργυρίων. Εμόνασε στο όρος Σινά. Σαν μοναχός επέδειξε αρετή και εδί-δαξε την ορθόδοξο θρησκεία. Εξεδήμησε εις Κύριον ειρηνικά.

3) Οι άγιοι εκατόν είκοσι μάρτυρες, η αγία Πλατωνίς, οι άγιοι δύο μάρτυ­ρες εξ Ασκάλων και ο άγιος Γρηγόριος ο ασκητής.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1790 ο ήρωας Λάμπρος Κατσώνης συνάπτει σκληράν ναυμαχίαν εναντίον των Τούρκων εις τον Καφηρέα (έναντι της Άν­δρου και προξενεί εις τον Τουρκικόν στόλον καταστροφές.

Το 1821 στην Σμύρνη γίνονται μεγάλες σφαγές των Χριστιανών από τις Τουρκικές ορδές.

Το 1822 κατόπιν πολυήμερου αγώνος οι Τούρκοι κυριεύουν την πόλιν της Ναούσης, φονεύουν τους ευρισκόμενου εκεί γέροντας και κατακαίουν την πό­λιν.

Το 1897 τα Τουρκικά στρατεύματα μαχόμενα εναντίον των Ελληνικών ει­σβάλλουν σε Ελληνικά εδάφη. Σφοδρή μάχη γίνεται στο ύψωμα Μενεξέ.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός δέχεται μικροεπιθέσεις άτακτων Τούρκων.

Το 1921 Η ελληνική στρατιά εν Μ. Ασία εδραιώνει τις θέσεις της.

Το 1941 οι Γερμανοί κηρύξαντες πόλεμον εναντίον της Ελλάδος μάχονται εναντίον των Ελλήνων εις την γραμμήν Μεταξά. Την γραμμή την υποστηρίζουν τα Ελληνικάα τμήματα σθεναρώς. Η αεροπορία των Γερμανών εβομβάρδισε τις Σέρρες και το Σιδηρόκαστρον. Στο Αλβανικό μέτωπο μεταξύ των Ελλήνων και Ιταλών συνεχίζεται η δράσις πυροβολικού και περιπόλων.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333333333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.