03 Μαρτίου, 2011

Ως πρότυπο για τη νέα γενιά επέλεξαν Tον Μακαριώτατο 3.000 αριστούχοι νέοι επιστήμονες, φοιτητές και μαθητές.

ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ 5 Τιμητικό βραβείο απονεμήθηκε χθες 2 Μαρτίου 2011 στον Μακαριώτατο από την Εκτελεστική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Κινητικότητα των Νέων στην Έρευνα και την Τεχνολογία στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Αριστεία: Έλληνες Πρότυπα για τη νέα Γενιά» που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Η επιλογή των 12 προσωπικοτήτων που τιμήθηκαν ως πρότυπα για τη νέα γενιά και για την προσφορά τους στους τομείς της επιστήμης, του πολιτισμού, της κοινωνικής προσφοράς και του αθλητισμού έγινε μετά από ψηφοφορία 3.000 αριστούχων νέων επιστημόνων, φοιτητών και μαθητών.

Μαζί με τον Μακαριώτατο τιμήθηκαν οι κάτωθι: Sir Βασίλειος Μαρκεζίνης, Δημήτρης Νανόπουλος, Διονύσης Σιμόπουλος, Ιωάννης Σμαραγδής, Βαγγέλης Παπαθανασίου, Μαριάννα Βαρδινογιάννη, Πύρρος Δήμας, Μ. Κυριακού, Γ. Νταλάρας, Ν. Γκάλης και Β. Πατουλίδου.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ

 Η ΑΓΩΝΙΑ ΜΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΔΟΣ

ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ

ΤΟΥ ΣΚΑΪ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ

ΣΑΣ ΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΑ ΛΟΓΙΑ

Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2010

Επιστολή μιας Ελληνίδας σε όλους τους προδότες της χώρας.! Είμαστε δέσμιοι ενός πολιτεύματος που μόνο κατ' ευφημισμό ονομάζουμε δημοκρατία. Φοράμε οικειοθελώς τις αλυσίδες μας, ξεπουλάμε την ψήφο μας, παραμερίζουμε τα ιδανικά μας και γελάμε σαν ηλίθιοι σκεπτόμενοι πως όλα αυτά αξίζουν για μια θεσούλα στο Δημόσιο. Και μπορεί να επαναπαυόμαστε βασιζόμενοι στο ένδοξο παρελθόν μας, όμως τα κόκαλα των προγόνων μας θα τρίζουν βλέποντας την κατάντια μας. Αυτοί έδωσαν αγώνες για μια ελευθερία που εμείς δεν εκτιμησαμε ποτέ.

Πόσους Εφιάλτες μπορεί να αντέξει αυτή η χώρα; Τα έθνη που ξεχνούν την ιστορία τους είναι καταδικασμένα. Και φαίνεται πως οι Έλληνες ή ξεχνούν ή επιλέγουν να μην θυμούνται. Μήπως από την κληρονομιά των προγόνων μας κρατήσαμε μόνο την λατρεία της Μοίρας και απαρνηθήκαμε κάθετι ελληνικό; Ό,τι μας κράτησε ενωμένους 400 χρόνια κάτω από τον τουρκικό ζυγό (ιστορία, γλώσσα, θρησκεία, αξίες) το σβήσαμε μέσα σε λίγες δεκαετίες. Κάποτε μας θαύμαζαν και μας φθονούσαν που ήμασταν Έλληνες, τώρα μας οικτίρουν. Και επειδή τουλάχιστον σε μένα έχει μείνει μια στάλα ελληνική υπερηφάνεια, αυτό δεν το σηκώνω.

Θέμα έκθεσης: Ωχαδερφισμός. Έπρεπε να μάθω πως ο Έλληνας νοιάζεται μόνο για την βολή του, που μέχρι και όρο έχουμε εφεύρει για αυτό! Αυτό με δίδαξαν, εμένα κι όλα τα ελληνόπουλα των πανελλαδικών. Διότι η «έκφραση ιδεών» ήταν τελικά μέθοδος να υιοθετούμε κι όχι να εκφράζουμε άποψη. Έτσι ώστε να μας πείσουν πως ουδεμία σχέση έχουμε με το «παν μέτρον άριστον» ή το «γνώθι σαυτόν». Τους ναούς πρέπει τελικά να τους έχτισαν άλλοι Έλληνες, η κοιτίδα του πολιτισμού έχει γίνει αποχωρητήριο. Και επειδή η «εφιαλτοκρατία» ζει και βασιλεύει, τα παιδιά μαθαίνουν πως «στη Σμύρνη υπήρξε συνωστισμός»!

Διότι δεν αρκεί να ντρέπεσαι που είσαι Έλληνας, πρέπει επίσης να ξεχάσεις την έχθρα που χωρίζει τους δυο λαούς. Ευτυχώς φροντίζουν οι Τούρκοι να μας το θυμίζουν όταν εκτελούν έναν Σολωμό ή κάνουν «Ίμια» κάθε ελληνικό νησάκι. Και τι κάνουν οι Εφιάλτες σ'αυτές τις περιπτώσεις; Ευχαριστούν τους Αμερικανούς που απέτρεψαν την πολεμική σύρραξη λέγοντας μας «καθίστε στ'αυγά σας» ή κάνουν κουμπαριές.

Κι αν πεις και τίποτα σε λένε ΑΚΡΑΙΟ. Διότι στην Ελλάδα το να είσαι εθνικιστής είναι κακό. Και που να μιλήσω δηλαδή για την Μεγάλη Ιδέα! Αριστεροί, εβραίοι κι άλλοι «φιλελεύθεροι» ζητούν την κατάργηση των παρελάσεων διότι εγείρουν εθνικιστικά αισθήματα. Ποιόν εθνικισμό, που οι μαθητές νομίζουν πως παρελαύνουν για το «όχι που είπε ο Κολοκοτρώνης στους Τούρκους» και πως ο Ν. Ζέρβας ήταν Γάλλος! Ποιός ξέρει, ίσως νομίζουν πως κι ο Αριστοτέλης ήταν Σλάβος. Ελληνική παιδεία σου λέει μετά! Αλλά αυτά επιβάλει το «σύστημα», η «νέα τάξη πραγμάτων».

Ξέχνα την ιστορία, γλώσσα, θρησκεία, γίνε γρανάζι κι εσύ, ξεπατίκωσε νοοτροπίες που σου πλασάρουν στην τηλεόραση και αρκέσου στην ευτέλεια ενός μεταγλωττισμένου αμερικανικού ονείρου. Ή θα γίνεις μέρος ενός πολυπολιτισμικού αμαλγάματος χωρίς εθνική συνείδηση ή θα γίνεις ένας γραφικός. Πώς αλλιώς θα δεχόσουν την μετονομασία οδού της Θεσσαλονίκης σε οδό «Κεμάλ Ατατούρκ»;

Πως αλλιώς θα διαδήλωνες για το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού των Σκοπιανών, τις χαμένες περιουσίες των Τσάμηδων, την κακομεταχείριση του μετανάστη ο οποίος αφού πήρε την δουλειά ενός Έλληνα «αναγκάστηκε» να κλέψει ή να σκοτώσει αντιδρώντας στο «ρατσισμό και την ξενοφοβία» μας; Πώς θα καλωσορίσεις όλους αυτούς τους Δούρειους Ίππους; Έτσι! Και σιγά σιγά τα σύνορα θα φτάσουν στην Παλιά Ελλάδα.

Αφού λοιπόν σε δίδαξαν να ντρέπεσαι που είσαι Έλληνας και όχι Ευρωπαίος, ευνούχισαν τον στρατό, αχρήστεψαν την παιδεία, κατακρεούργησαν την γλώσσα, διέβαλλαν την ιστορία, υποβάθμισαν την σπουδαιότητα του θεσμού της οικογένειας, αμαύρωσαν την θρησκεία, τι σου μένει να κρατηθείς; Μόνο που ξέχασαν πως την ελληνική ψυχή δεν μπορούν να την ξεριζώσουν! Μια σπίθα αρκεί και θα πάρουμε τα όπλα.

Και μπορεί να είμαστε μικρός λαός αλλά αξίζει να γίνουμε μικρότερος! Πρέπει να πάρουμε μερικά κεφάλια! Και δεν τους ονομάζω εθνικούς προδότες διότι για μένα δεν είναι καν Έλληνες. Οχι ρε! Αμερικανάκι δεν θα γίνω ποτέ! Δεν ξεχνώ Κύπρο, Σμύρνη, Πόλη, Πόντο, Μακεδονία, Ήπειρο! ΣοσιαλΗστές, δεξιοί του κώλ...., αναρχι(..κοί και κουμούνια! Αυτό είναι το μανιφέστο μου και με αυτό θα πορευτώ στη ζωή! Ή ταν ή επί τας!

Ανάμεσα σε δημοκρατία και θεοκρατία

ΘΕΟΚΡΑΤΙΑ

Το κύμα των εξεγέρσεων που διαρκούν ή σιγοβράζουν σε όλες τις χώρες του αραβικού κόσμου εμφανίζει ορισμένα πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά, λόγω των οποίων δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να προδιαγράψει την εξελικτική τους πορεία. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα αυθόρμητο ξέσπασμα λαϊκής οργής απέναντι σε διεφθαρμένα καθεστώτα αυταρχισμού, οικογενειοκρατίας και στυγνής εκμετάλλευσης. Ας μην διαφεύγει όμως της προσοχής το γεγονός ότι η λαϊκή έκρηξη στην Τυνησία, που ανάγκασε σε έξοδο πανικού τον πρόεδρο Μπεν Άλι, ξεκίνησε με μια απότομη και αλόγιστη άνοδο τιμών στα τρόφιμα.

Το κίνημα που διαμορφώθηκε σχεδόν αστραπιαία εκεί κατέγραψε, αφενός, μια σημειολογία των εξελίξεων που ακολούθησαν και αναμένεται σύντομα να ξεσπάσουν σε όλο τον αραβικό κόσμο. Αφετέρου όμως, κατέδειξε συνάμα και τα ιδεολογικοπολιτικά του χαρακτηριστικά, καθότι οι οργισμένες κι εξαθλιωμένες λαϊκές μάζες ξεσηκώθηκαν στο όραμα μιας μετα-αποικιοκρατικής απελευθέρωσης. Αποτελεί κοινό μυστικό πλέον ότι εκείνοι που κληρονόμησαν την εξουσία από τους ιστορικούς ηγέτες των αγώνων κατά της αποικιοκρατίας επανέφεραν τις χώρες τους σε τροχιά εξάρτησης από τη Δύση.

Οι αιματηρές εντάσεις που κίνησαν τις εξελίξεις στην Αίγυπτο καταδεικνύουν με παραστατικό τρόπο την αμεσότητα των γεγονότων που καθορίζουν τη δυναμική τέτοιων καταστάσεων, η οποία φαίνεται να ξεπερνά επαγγελίες του Κορανίου, αναζητώντας οράματα κοινωνικοπολιτικών μετασχηματισμών. Τούτο επιβεβαιώνεται με την εντυπωσιακή συμμετοχή της αιγυπτιακής νεολαίας στις καθημερινές διαδηλώσεις για την ανατροπή του Μουμπάρακ και του καθεστωτικού συστήματος διαφθοράς που ο ίδιος επέβαλε.

Τα συστήματα εξουσίας διαδέχονται επίσης το ένα το άλλο και γι' αυτό αναζητείται ήδη το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούσε να διαμορφωθεί μια νέα μορφή διακυβέρνησης στις «κοχλάζουσες» αραβικές χώρες. Μεταφύτευση προτύπων από κράτη με κοινοβουλευτικό σύστημα διακυβέρνησης σε αραβικές χώρες θα ήταν εκ προοιμίου άτυχη, αν όχι κι επικίνδυνη. Αλλά και εγκαθίδρυση ενός ισλαμικού (θεοκρατικού) συστήματος εξουσίας θα σήμαινε σαφή οπισθοδρόμηση, τουλάχιστον για τα προοδευτικά στρώματα των αραβικών κοινωνιών.

Στην περίπτωση αυτή, εκτός των εσωτερικών συγκρούσεων που αναπόφευκτα θα προκύψουν, η άνοδος στην εξουσία δυνάμεων του φανατικού πολιτικού - θρησκευτικού ριζοσπαστισμού συνεπάγεται σοβαρές εντάσεις και σε διεθνοπολιτικό επίπεδο. Ο κύκλος των εξεγέρσεων που άρχισε στην Τυνησία και την Αίγυπτο δεν πρόκειται ασφαλώς να κλείσει με την αλλαγή προσώπων και συσχετισμών στην ηγεσία των χωρών αυτών. Η διαδικασία ανατροπών που προδιαγράφεται δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί, αν δεν έχει ξεκαθαρίσει η κατάσταση στο εσωτερικό μέτωπο δυνάμεων των αραβικών χωρών, όπου ήδη «βράζει το καζάνι».

Τέτοιου είδους εξελίξεις όμως διαρκούν, καθώς η δυναμική που τις καθορίζει δεν επιτρέπει εύκολα σταθεροποίηση καταστάσεων, πολλώ δε μάλλον όταν είναι εκ των πραγμάτων δύσκολες οι διαδικασίες σύγκλισης ανάμεσα σε θρησκευτικές και πολιτικές δυνάμεις χωρίς κάποια κοινά στοιχεία πολιτικής κουλτούρας. Μέσα από τα κείμενα των πανό στις συγκεντρώσεις και τα συνθήματα των κινητοποιήσεων στην Τύνιδα, το Κάιρο αλλά ακόμη και στην Υεμένη, όπου η διαδικτυακή συνεύρεση επέδειξε την καταλυτική της επενέργεια, δεσπόζει το αίτημα για άμεση δημοκρατία.

Ποιου είδους δημοκρατία όμως για τον αραβικό κόσμο; Αυτό είναι ένα κρίσιμο ζητούμενο που επιτόπου και μόνο από τις πολιτικές του δυνάμεις θα μπορέσει να απαντηθεί. Γεγονός, πάντως, είναι ότι στο κύμα των εξεγέρσεων δεν υψώθηκαν Κοράνια ούτε εμφανίστηκαν φανατικά ισλαμιστικά στοιχεία με αντιδημοκραιικές θέσεις. Τούτο συνέβη προφανώς επειδή οι τελευταίοι δεν βλέπουν με καλό μάτι την εξέγερση των παναραβικών προοδευτικών δυνάμεων, η οποία, όπως και τα αντιαποικιοκρατικά κινήματα των Νάσερ και Μπουμεντιέν, μπορεί να οδηγήσει τις κοινωνίες προς μια κατεύθυνση απελευθέρωσης και από την εσωτερική καταπίεση. Η οποία σε σημαντικό βαθμό επιβάλλεται μέσα από ολιγαρχικές κλίκες αλλά και από τα τεμένη που διαθέτουν επίσης τεράστια περιουσιακά στοιχεία και διασυνδέσεις με την άρχουσα τάξη.

Το Ισλάμ καθεαυτό, θρησκευτικό και πολιτικό, δεν είναι αντίθετο με την έννοια της δημοκρατίας, πολλώ δε μάλλον δεν την απαγορεύει. Εκείνοι που την απαγορεύουν ή την περιορίζουν ερμηνεύουν το Ισλάμ κατά το δοκούν και το συμφέρον τους. Συχνά, δε, καταχρώνται το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού για να τον εξουσιάζουν με τη βία. Καθόλου τυχαία δεν βγήκε ο Λίβυος «επαναστάτης» Καντάφι πρώτος στο μεϊντάνι, τασσόμενος ανοιχτά στο πλευρό του Μπεν Αλι, επιχειρώντας μάλιστα και να ευνουχίσει την εξέγερση των Τυνήσιων πολιτών εν τη γενέσει της.

Εκείνο που προέχει στη φάση αυτή συνίσταται στο εγχείρημα μιας σύνθεσης ανάμεσα στην πολιτική δημοκρατία και την κουλτούρα του Ισλάμ. Τούτο προϋποθέτει συμπόρευση της πολιτικής με το ισλαμικό εκείνο στοιχείο που ενστερνίζεται βασικές αρχές της πολιτικής δημοκρατίας. Ένας διαχωρισμός κράτους και θρησκείας παραμένει όμως αδιανόητος σήμερα ακόμη και στην Αίγυπτο. Από το εγχείρημα τούτο θα κριθεί η εξέλιξη των εξεγέρσεων, που με το χρόνο θα φανεί αν οδηγούνται προς μια επανάσταση ή σε μια αντεπανάσταση· προς μια φωτεινή δημοκρατία ή σε μια σκοτεινή θεοκρατία.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 ΜΑΡΤΙΟΥ

image_thumb144444

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Οι άγιοι Ευτρόπιος Κλεόνικος και Βασιλίσκος. Καταγόταν από την Αμά-σειαν πόλιν της Καπαδοκίας του πόντου και ήσαν συγγενείς και συστρατιώται με τον Άγιον Θεόδωρον. Αυτοί εφυλακίσθησαν από τον ηγεμόνα ν' αρνηθούν τον Χριστόν, αλλ' αρνηθέντες τούτο, εβασανίσθησαν σκληρά καρφώθηκαν στα ξύλα και αφήκαν το πνεύμα των. Κατά την ώραν εκείνην ακούσθη φωνή εξ ουρανού που είπε: «Ευτρόπιε και Κλεόνικε καλώς ηγωνίσθητε έλθετε λοιπόν και απολάβετε τους της δικαιοσύνης στεφάνους». Εκείνοι, που ήκουσαν την φωνήν αυτήν τους έθαψαν και εις τους τάφους των πολλά θαύματα έγιναν.

2) Ο άγιος ιερομάρτυς Θεοδώρητος. Έζησε επί Ιουλιανού του παραβάτου. Ο άγιος διατάχθηκε να αρνηθή τον Χριστόν. Αλλά έπραξε το αντίθετον. Ωμο-λόγησε την πίστιν του και κατηγόρησε τον παραβάτην δια τούτο δε απεκεφαλί-σθη από αυτόν.

3) Οι άγιοι Ζήνων και Ζωίλος. Απεβίωσαν ειρηνικά.

4) Η αγία παρθένος Πιαμούν. Έζη εις τα μέρη της Αιγύπτου και με την προσευχήν της έσωσε την πατρίδα της από τους εχθρούς.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα 1770 4.000 Μανιάται αναγκάζουν τους Τούρ­κους της Πύλου να παραδοθούν και καταλαμβάνουν την πόλιν.

Το 1827 οι Άστυγξ, Παπανικολής και Μιαούλης κυριεύουν 2 τουρκικά πλοία έξω από τον Ωρωπόν Αττικής.

Το 1913 ελληνικές δυνάμεις στην Ήπειρο μάχονται εναντίον των Τούρκων, κατανικούν αυτούς και απελευθερώνουν το Δέλβινον.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δέχεται μικροεπιθέσεις άτακτων.

Το 1921 ολόκληρος η δύναμις του ελληνικού στρατού στη Μ. Ασία είναι σε συνεχή επιφυλακή για μάχες με τους Τούρκους.

Το 1922 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία μάχεται με περιπόλους και πυρο­βολικό.

Το 1941 στο αλβανικό μέτωπο γίνεται εκ μέρους των Ιταλών φοβερή δρά-σις πυροβολικού με τον σκοπόν να κλωνίσουν τας θέσεις των Ελλήνων καθότι προετοίμαζον την εαρινήν επίθεσίν των.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333333333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.