21 Φεβρουαρίου, 2011

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2010 – 2011 ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

 

ΣΤΑΜΠΑ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

 ΠΡΟΫΠ 11

ΠΡΟΫΠ 11 001

ΠΡΟΫΠ 11 002

ΠΡΟΫΠ 11 003

ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

clip_image002ΔΕΛΤΙΟ  45/ Φεβρουάριος 2011

H ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ

ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο κάντε κλικ ΕΔΩ

ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ

ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ Κατ' αρχάς θα ήθελα να επισημάνω πως ασχολούμαστε εδώ και αρκετό καιρό με ένα πολύ λεπτό και σύνθετο θέμα για το οποίο βλέπω πως ορισμένοι σπεύδουν, επισπεύδουν, αναλύουν, προδικάζουν ή καταδικάζουν με περισσή ευκολία. Χρειάζεται όμως κατά την άποψή, 1.000 φορές περισσότερο χρόνο και 1.000 φορές περισσότερες γνώσεις.

Επειδή δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι ξεκάθαρο σε όλους πως βρισκόμαστε σε πολύ βαθιά νερά - πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως χρειάζονται πολύ βαθιές και εξειδικευμένες γνώσεις - ανάμικτες μάλιστα σε θέματα Ιστορίας, Νομικών, Εκκλησίας, Θεολογίας και εμπειρίας περί Μοναχισμού όχι φυσικά κατά την υποκειμενική άποψη του καθενός αλλά βάσει των εκκλησιαστικών κανόνων.

Εύχομαι αυτό το βαρύ και σύνθετο κράμα γνώσεων να το έχουν τουλάχιστον όσοι ανέλαβαν να ξεκαθαρίσουν το πολύπλοκο αυτό θέμα. Το θέμα αυτό - για να το αναλύσουμε σωστά, πρέπει εκ των προτέρων να γνωρίζουμε με ποιο από όλα τα κεφάλαια θα ασχοληθούμε,

1) Το δικαίωμα κυριότητος της Μονής στην λίμνη.

2)Το θέμα της ανταλλαγής και ποιοι έχουν τον τελευταίο αποφασιστικό λόγο σε ό,τι αφορά την δυνατότητα και την εκτίμηση.

3)Σε τι συνίσταται, αποδεδειγμένα όμως, η τυχόν ευθύνη του Ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου κατ' αρχάς, πού δέχεται πυρά και οχετό ύβρεων. Είναι απαραίτητο όμως να ξεκαθαρίσει ο καθένας μέσα του αν δέχεται τους βασικούς κανόνες πως:

Α) Οι αρχές της Ορθοδοξίας πρέπει να είναι διαχρονικά αναλλοίωτες.

Β) Πρέπει η Εκκλησιαστική περιουσία να τελειώνει στον περίβολο της ή πρέπει να έχει ένα σοβαρό οικονομικό υπόβαθρο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες της, να έχει εξωστρέφεια και να παράγει κοινωνικό έργο το οποίο μάλιστα δεν συνηθίζει να διαφημίζει σύμφωνα με τις επιταγές των εκκλησιαστικών πατέρων.

1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΟΣ

Τα περί νομικής ακυρότητος των χρυσόβουλων που έσπευσαν πολλοί να καταγγείλουν, είναι θέματα ιδιαίτερα λεπτά και επικίνδυνα και καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί στην κάθε μας λέξη περί ΧΡΥΣΟΒΟΥΛΩΝ και Εκκλησιαστικών ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΩΝ καθεστώτων. Γνωρίζετε πως υπάρχουν σε άλλες τρεις χώρες Ελληνορθόδοξα πατριαρχεία τα οποία στηρίζουν το ιδιοκτησιακό τους δικαίωμα σε Βυζαντινά χρυσόβουλα, πατριαρχικά συγίλια και αχτιναμέδες των οποίων η ισχύς έχει αναγνωρισθεί ακόμη και από ευρωπαϊκά δικαστήρια. Ας αναλογισθούν ορισμένοι την αξία αυτών των κατακτήσεων - 16 αιώνων - που είναι μοναδικά προπύργια της θρησκευτικής και πολιτιστικής παραδόσεως του Ελληνισμού, που άντεξαν διαχρονικά, κυματίζοντας εκεί η Ελληνική σημαία.

Χρειάζεται ιδιαίτερη ΠΡΟΣΟΧΗ μην τυχόν άθελα τους ΥΠΟΣΚΑΠΤΟΥΝ παρόμοια ιδιοκτησιακά δικαιώματα των τριών Ελληνορθόδοξων πατριαρχείων και της Μονής Σινά. Οι τίτλοι που προανέφερα έχουν αναγνωριστεί ως απολύτως έγκυροι από την Ελληνική πολιτεία ανέκαθεν.

2. ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ

Την περίπτωση αυτή μπορεί να τη δει κανείς μόνον με δύο λογικές εκδοχές ΧΩΡΙΣ να υπάρχει τρίτη. Η ΜΙΑ εκδοχή είναι να υποθέσει κανείς ότι επί σειρά 10 ετών, διάφορα συλλογικά κρατικά όργανα δηλ. υπουργοί, δικαστήρια, νομικά συμβούλια του κράτους, δημοσίου κ.α., υπήρξαν αφελείς πράγμα που η απλή λογική απορρίπτει. Δηλαδή την ομαδική αφέλεια(!)και μάλιστα διαχρονικά με πρόσωπα που εν τω μεταξύ άλλαζαν!!! Η ΑΛΛΗ εκδοχή είναι να υποθέσει κανείς πως ο Ηγούμενος της Μονής στην ίδια 10ετία, συνέστησε συνωμοτική συμμαχία με ΟΛΑ αυτά τα πολλά πρόσωπα όλων των προαναφερομένων κρατικών φορέων με σκοπό να βλάψουν ΟΛΟΙ αυτοί μαζί τα συμφέροντα του δημοσίου καινά ωφεληθούν αντιστοίχως οι ίδιοι!!!

Αλλά το να δεχθεί κανένας ότι ο Ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου συμμάχησε συνωμοτικά, σε βάρος του δημοσίου, με τόσα πολλά και κατά καιρούς εναλλασσόμενα πρόσωπα μέλη συλλογικών κρατικών οργάνων, διαφόρων αρμοδιοτήτων και επιπέδων και για διάστημα πέραν της 10 ετίας είναι ένα σενάριο που δύσκολα δέχεται, η κοινή λογική και του πλέον καχύποπτου ανθρώπου. Άρα το ερώτημα σε ό,τι αφορά την πλευρά της κρατικής πλευράς είναι να τους δεχθούμε ως ΑΦΕΛΕΙΣ ή ως ΣΥΝΩΜΟΤΕΣ (άσχετα αν κάποιοι λόγω παραγραφής θα εξαιρεθούν των κυρώσεων). Δεν υπάρχει άλλη εκδοχή. Ή είναι μια γυναίκα έγκυος ή δεν είναι.

3. ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ

ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ

Από την πλευρά όμως της Μονής δηλ. του Ηγουμένου υπάρχει το ερώτημα που πρέπει επίσης να ερευνήσει η δικαιοσύνη το αν δηλαδή ΥΠΑΡΧΕΙ ή ΛΕΙΠΕΙ το κίνητρο για ΑΤΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάει κανένας ότι ο Εφραίμ αντάλλαξε όχι δικό του ακίνητο αλλά της Μονής. Τα μοναστήρια είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου δηλαδή ανήκουν στο κράτος και στον Ελληνικό λαό. Δεν ανήκουν σε κανέναν Ηγούμενο ή μοναχό. Αυτό το αγνοούν δυστυχώς οι περισσότεροι.

Στην περίπτωση Βατοπαιδίου ξεκινάμε από μια ιδιοκτησία ενός νομικού προσώπου ΔΗΜΟΣΙΟΥ Δικαίου (Βισθωνίδα), την ανταλλάσσουν, αφού εν τω μεταξύ οι ειδικοί εκτίμησαν, μελέτησαν και επικύρωσαν τελικά τις πράξεις τους - σε ένα χρονικό ορίζοντα 10 ετών (!) - με κάποια άλλα ακίνητα του ΔΗΜΟΣΙΟΥ και το προϊόν της ανταλλαγής καταλήγει στην Μονή που είναι πρόσωπο ΔΗΜΟΣΙΟΥ δικαίου!

Ποιους λοιπόν εζημίωσε, σε τι έχει ευθύνη ο Ηγούμενος ατομικά όταν δεν ενεργεί για ΙΔΙΟΝ όφελος; Αυτή είναι η απορία μου. Ο Ηγούμενος κατά την άποψη μου ουσιαστικά με τις ενέργειες του έχει τελικό σκοπό να συντηρήσει μια ΔΗΜΟΣΙΑ περιουσία που ανήκει στον Ελληνικό λαό ο οποίος συρρέει εκεί, στο Βατοπαίδι κατά τόσες χιλιάδες - προφανώς για λόγους που πολλοί αγνοούν. Εγώ είμαι από αυτούς που γνωρίζοντας αυτά τα ευνόητα για μένα πράγματα, τον συγχαίρω, εύχομαι ολόψυχα ο Θεός να του δίνει Υγεία, Υπομονή και δύναμη και θα σταθώ δίπλα του με όλες μου τις δυνάμεις.

ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ (ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ)

Η τελευταία σχετική απόφαση της ολομελείας του Συμβουλίου επικρατείας αναφέρει πως όσες Μονές ασκούν δημόσια εξουσία είναι ΔΗΜΟΣΙΕΣ και όσα ασκούν ιδιωτική εξουσία είναι ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ - Ησυχαστήρια. Άλλο Ησυχαστήρια, άλλο Μονές. Δηλαδή νομικά ΔΙΦΥΕΙΣ. Δηλαδή δύο φύσεις. Ο καθηγητής του Εκκλησιαστικού Δικαίου κ.Τρωϊάνος αναφέρει και εξηγεί στο βιβλίο του πως οι Μονές του Α.Ο. ασκούν ΔΗΜΟΣΙΑ εξουσία.

Σημείωση:

Όσοι θέλουν να το διαβάσουν, να ανατρέξουν στην μέση του βιβλίου του περίπου στην σελίδα 450. Το μόνο σίγουρο είναι πως μέσα από αυτή την υπόθεση πολλοί θα θυμηθούν μερικές σοφές λαϊκές παροιμίες:

•«Έμπλεξα με έναν λύκο, τον αφήνω όμως, εκείνος δεν με αφήνει».

•«Όποιος σκάβει τον λάκο του άλλου πέφτει ο ίδιος μέσα».

•«Το ράσο είναι σαν το κάρβουνο. Αν το πιάσεις αναμμένο καίγεσαι, αν το πιάσεις σβηστό λερώνεσαι».

•«Το καπέλο των καλογήρων δεν έχει σκίαστρο, για να το στρίβουν εύκολα όπως τους βολεύει».

•«Όποιος πριονίζει τα πόδια του άλλου να προσέχει γιατί μπορεί να κόψει τα δικά του». (Ενδοαγιορείτικες «καταγγελίες»)

•«Πιάσαμε τον ψύλλο αλλά τελικά χάσαμε το πάπλωμα». (Χρυσόβουλα- Βιστωνίδα - Πατριαρχεία - Σινά)

•«Το μοναστήρι να'ναι καλά». (Συνέχιση της διαχρονικής Μοναστικής ιστορίας)

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

image_thumb1_thumb1_thumb1_thumb14_t[2]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος πατέρας Τιμόθεος. Από μικρό παιδί έγινε μοναχός και με ε­γκράτεια και προσευχή ενέκρωσε τα σκιρτήματα των παθών και έμεινε δε μέ­χρι τέλους της ζωής του παρθένος στο σώμα και την ψυχή. Έτσι έγινε δοχείον του Αγίου Πνεύματος και εθεράπευε κάθε ασθένειαν και εδίωκε τους δαίμο­νες από τους ανθρώπους. Όταν έφθασε σε μεγάλη ηλικία εξεδήμησε προς Κύ­ριον.

2) Ο άγιος πατέρας Ευστάθιος ο ομολογητής. Καταγόταν από την Σίδην της Παμφιλίας και έζησε κατά τους χρόνους του Μ. Κωνσταντίνου. Ήταν σοφώτα-τος και έλαβε μέρος εις την Α' Οικουμενική Σύνοδο, σαν αρχιεπίσκοπος Α­ντιοχείας. Τούτον αργότερον τον καθαίρεσαν, λόγω φθόνου άλλων επισκόπων και τον έστειλαν στους Φιλίππους Μακεδονίας, όπου εξεδήμησε προς Κύριον.

3) Ο άγιος Γεώργιος. Γεννήθηκε το 750 και από νέος έγινε μοναχός. Το έτος 788 χειροτονήθηκε επίσκοπος Αμάστριδος και αφού εργάσθηκε με φόβον θεού εξεδήμησε προς Κύριον.

4) Οι Πατριάρχαι Ιωάννης Κων/πόλεως και Ζαχαρίας Ιεροσολύμων. Εξεδή­μησαν ειρηνικά προς Κύριον.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1913 1) οι Τούρκοι οι οποίοι υποστηρίζουν το οχυρόν του Μπιζανίου εξεμηδενίσθησαν από τον ελληνικό στρατό και ο αρχη­γός των τουρκικών δυνάμεων παραδίδει το φρούριο των Ιωαννίνων στον αρχη-γόν των ελληνικών δυνάμεων Βασιλέα Κωνσταντίνον. Η σχετική συνθήκη πα­ραδόσεως υπογράφηκε στο χάνι Εμίν Αγά. Ο αριθμός των παραδοθέντων Τούρκων υπερέβη τους 36.000 άνδρες οι ελληνικές δυνάμεις εισέρχονται θριαμβευτικά στα Ιωάννινα. 2) Οι Βούλγαροι συνεχίζουν την επίθεσιν των ενα­ντίον των Ελλήνων στην περιοχήν Νιγρήτας.

Το 1920 στη Μ. Ασία ο ελληνικός στρατός καθάριζε την καταληφθείσα πε­ριοχή.

Το 1921 σε ολόκληρο το μέτωπο των αντιμαχομένων Ελλήνων και Τούρκων σημειώνεται δράσις περιπόλων και πυροβολικού.

Το 1922 η ελληνική στρατιά στην Μ. Ασίαν προβαίνει εις μετακινήσεις μο­νάδων της σύμφωνα με το σχέδιο του στρατηγείου.

Το 1941 στο αλβανικό μέτωπο κατόπιν αποτυχιών των Ιταλών δια την κατά­ληψη των θέσεων Γκολίκο και Πέστανη ο αγώνας συνεχίζεται με δράση πυρο­βολικού και περιπόλων. Η ιταλική αεροπορία εβομβάρδισε νήσους του Αι­γαίου.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.