09 Σεπτεμβρίου, 2010

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ “ΑΠΟΣΤΟΛΗ”

ΣΤΑΜΠΑ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Αριθμ. Πρωτ./ΕΞ. 2789/2010

Έν Αθήναις τη 7η Σεπτεμβρίου 2010

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ύπ΄αριθμ. 9

πρός Άπαντα Τόν Ί.Κλήρον

της καθ' ημάς Ί. Αρχιεπισκοπής

Ενταύθα

Αγαπητοί Πατέρες

Τέκνα έν Κυρίω αγαπητά,

Ή δημιουργία της Αστικής μή Κερδοσκοπικής Εταιρείας μέ τήν επωνυμία «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» άπό τήν Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών καί τό Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο, έχε; σκοπό τήν διακονία του άνθρωπου, κυρίως τοϋ πάσχοντος άνθρωπου, σέ όλες τίς διαστάσεις της ζωής του.

Είναι βαθειά ζυμωμένη ή διακονία αυτή μέ τή ζωή τής Εκκλησίας, λόγω της Θεολογίας Της, καί εξαιτίας των διαχρονικών αναγκών του άνθρωπου, ανεξαρτήτως χρώματος, γλώσσας, θρησκείας καί πολιτισμού.Ανατρέχω πολλές φορές στόν πλούσιο τέταρτο αιώνα, τήν περίοδο πού άνθισαν τά πατερικά γράμματα καί κορυφώθηκε ή προάσπιση τών δογμάτων τής Εκκλησίας, γιά νά θαυμάσω τό ήθος καί τους τρόπους πού ασκήθηκε ή διακονία αυτή άπό τούς μεγάλους Πατέρες· τίς μορφές εκείνες πού θυσιάστηκαν γιά τόν Ιησού Χριστό καί τόν άνθρωπο.

Ή Ίδια ή σάρκωση του Θεού - Λόγου μάς προτρέπει νά άντικρύζουμε σέ κάθε διπλανό μας, στόν συνάνθρωπό μας, τήν εικόνα του Θεού, τόν ίδιο τόν Ιησού Χριστό, ό όποιος θυσιάστηκε γιά τήν σωτηρία μας, δίδοντας έτσι τή δυνατότητα, μέ τή χάρη Του, νά γίνουμε καί εμείς μέτοχοι τής θείας δόξης. Ό Απόστολος καί Ευαγγελιστής Ιωάννης αναφέρεται χαρακτηριστικά στήν κένωση του Θεού γιά τήν σωτηρία του ανθρώπου, γιά Τόν όποίο υπογραμμίζει πώς περισσότερο άπ' όλα είναι πρόσωπο· πώς ό Θεός σαρκώνεται στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού καί πραγματώνει έτσι τήν παλαιοδιαθηκική υπόσχεση του Τριαδικού Θεού στόν εξόριστο Αδάμ.

Κεντρικό συναίσθημα πού αναδεικνύεται είναι ή ανιδιοτελής καί απέραντη αγάπη: «'Ός δ' αν έχη τόν βίον του κόσμου καί θεωρη τόν άδελφόν αυτού χρείαν έχοντα καί κλείση τά σπλάχνα αυτού έπ' αυτού, πώς η αγάπη του Θεού μένει έν αύτώ;» (Α' Ίωαν. Γ, 17), τονίζει ό Ευαγγελιστής Ιωάννης. "Εχουμε υποχρέωση νά αγαπάμε τόν θεό όπως καί Αυτός μάς αγαπά καί δέν υπάρχει καλλίτερος τρόπος νά φανερωθεί αυτή η αγάπη άπό τήν προσφορά πρός τόν «κοπιώντα καί πεφορτισμένο» αδελφό.

Καί επειδή ό Θεός πού πιστεύουμε μάς προτρέπει νά γίνουμε πρόσωπα όπως καί ό ίδιος προσωπικά μάς φανερώνεται, ό Ευαγγελιστής Ιωάννης μάς θυμίζει πώς: «έάν τις είπη ότι αγαπώ τόν Θεόν καί τόν άδελφόν αυτού μισή, ψεύτης εστίν ό γαρ μη αγαπών τόν άδελφόν όν έώρακε, τόν Θεόν ον ούχ έώρακε πώς δύναται αγαπών;» (Α' Ίωάν. Δ, 20).

Καταδεικνύεται λοιπόν μέ τόν πιό σαφή τρόπο ότι είναι αδύνατον νά λές ότι αγαπάς τόν Θεό χωρίς νά πραγματώνεις αυτή τήν αγάπη στόν κάθε άνθρωπο, σέ κάθε εικόνα δηλαδή του Θεού μέσα στήν κοινωνία μας. Εντρυφώντας στή θεολογία καί τή δυναμική του τετάρτου αιώνα, στέκομαι μέ θαυμασμό εμπρός στό πρόσωπο του Μεγάλου Βασιλείου, ενός μεγάλου Πατέρα της Εκκλησίας μας, ό όποιος δέν σφυρηλάτησε μόνον τό τριαδικό δόγμα, άλλά, ταυτοχρόνως, θεμελίωσε μία πρότυπη σειρά φιλανθρωπικών έργων, διακονώντας τόν άνθρωπο καί τις ανάγκες του.

Ό Μέγας Βασίλειος οδηγήθηκε σ' αυτήν τήν πράξη όχι επειδή είχε ανάγκη ή Εκκλησία νά προβάλη τό έργο Της, άλλά διότι αισθανόταν τό χρέος νά ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες του ποιμνίου του άλλά καί νά τό προστατέψει άπό τίς άρειανικές προσπάθειες προσηλυτισμού πού χρησιμοποιούσαν ακόμη καί τόν ανθρώπινο πόνο γιά νά αυξήσουν τούς αιρετικούς οπαδούς του Αρείου. Τούτη ή διάσταση παρουσιάζει μία εντελώς

διαφορετική δυναμική, πού απότοκή της είναι ή δημιουργία προνοιακών υποδομών, ή όποια υποδεικνύει τήν ενότητα μεταξύ θεολογίας καί έμπρακτου διακονίας. Δέν πρέπει, ακόμη, νά διαφύγει της προσοχής μας, ότι ή ευχαριστιακή δομή της Εκκλησίας μας, ή μεταβολή του άρτου καί του οϊνου σέ σώμα καί αίμα Χριστού, δέν είναι απαραίτητη μόνο γιά τήν ενότητα του σώματος της Εκκλησίας άλλά είναι ταυτόχρονα, καί μία προτροπή ή ενότητα Θεού καί ανθρώπων καί τών ανθρώπων μεταξύ τους νά συνεχίζεται καί έξω άπό τό άγιο Θυσιαστήριο. Νά γίνει «ή λειτουργία μετά τή Θ. Λειτουργία».

Ή επικοινωνία καί ή κοινωνία του Θεού μέ τούς ανθρώπους. "Ετσι, ή πραγμάτωση της Θείας εντολής της αγάπης βρίσκει τήν αφετηρία της στή μυστηριακή δομή της Εκκλησίας, διαπέρνα τή ζωή του κόσμου καί επιστρέφει πάλι στό Θυσιαστήριο γιά νά οδηγήσει στή θέωση τόν άνθρωπο πού δοκιμάζει καθημερινά τόν πόνο.

Καθίσταται λοιπόν αδιαμφισβήτητη ή πρόσκληση καί ή πρόκληση ανάπτυξης ποικίλων μορφών διακονίας του άνθρωπου. Ιδιαίτερα σήμερα, πού ό δοκιμαζόμενος άνθρωπος άπό τίς στερήσεις καί τίς πνευματικές απογοητεύσεις αναζητά όλο καί περισσότερο τόν εύδιο λιμένα τής Εκκλησίας. Αυτήν τήν διακονία καί αυτές τίς ανάγκες έρχεται νά υπηρετήσει ή «Αποστολή» μέσα άπό ένα σύγχρονο τρόπο προσφοράς καί σέ απόλυτη συνεργασία μέ τίς κρατικές δομές καί τίς ιδιωτικές ανάλογες πρωτοβουλίες.

Στήν Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών υπάρχει ήδη ένα σημαντικό δίκτυο διακονίας τών πασχόντων, στήριξης τών νέων καί ανάπτυξης πολιτιστικών δεδομένων πού έχει ανάγκη ή εποχή μας. Ή πολυδιάστατη αυτή παρουσία δημιουργεί, ωστόσο, οργανωτικά προβλήματα καί συντονιστική αδυναμία, γι' αυτό καί ή «Αποστολή» έχει σκοπό στήν υπέρβαση αυτών τών δυσκολιών. Ή δημιουργία τών έργων πού περιγράφονται στό επισυναπτόμενο φυλλάδιο θά βοηθήσουν νά κατανοήσετε καλλίτερα τό ευρύ πρόγραμμα προσφοράς πού φιλοδοξούμε μέ τήν βοήθεια τοϋ Θεού νά υλοποιήσουμε καί πρέπει έδώ νά δηλώσω ότι χωρίς τήν δική σας βοήθεια δέν θά μπορέσει νά καρποφορήσει αυτό τό όραμα.

Καί βέβαια, δέν επιθυμούμε τήν κατάργηση όσων μέχρι σήμερα γίνονται μέ τόση επιτυχία σέ κάθε ενορία τής Αρχιεπισκοπής μας. Παρακαλούμε όμως καί προσκαλούμε όλους σέ συνεργασία καί συναντίληψη μέ στόχο τήν αρτιότερη προσφορά στόν δοκιμαζόμενο άνθρωπο.

Θά ήθελα νά σας ενημερώσω ότι Γενικός Διευθυντής τής Αποστολής θά είναι ό κ. Κωνσταντίνος Δήμτσας, συνεπικουρούμενος άπό ένα εξειδικευμένο επιτελείο, καί οί βασικοί τομείς διακονίας τής προσπάθειάς μας θά είναι οί έξης τέσσερις:

Α. Προνοιακή "Αποστολή.

Έδώ θά ενταχθούν όλες οί φιλανθρωπικές δραστηριότητες, ή λειτουργία τών υπαρχόντων ιδρυμάτων καί ή λειτουργία τών ύπό κατασκευή νέων Ιδρυμάτων.

Β. Περιβαλλοντική - Αναπτυξιακή Αποστολή.

Τό δοκιμαζόμενο περιβάλλον καί οί δράσεις πού απορρέουν άπό τήν ανάγκη προστασίας του, καθώς καί ή αναπτυξιακή δραστηριότητα μέ νέες τεχνολογίες καί υποδομές θά είναι ό στόχος τής δεύτερης περιοχής εργασίας τής Αποστολής.

Γ. Αποστολή Νέων.

Στήν διακονία των νέων ενεργοποιείται ό τομέας αυτός, έχοντας στόχο τήν υποστήριξη του ήδη επιτελούμενου έργου, του συντονισμού των προσπαθειών καί τήν δημιουργία νέων υποδομών γιά τήν αρτιότερη προσφορά στόν κεντρικό αυτό τομέα της ποιμαντικής μας ευθύνης.

Δ. Πολιτιστική - Εκπαιδευτική Αποστολή.

Στόν τελευταίο τομέα θά ενταχθούν όλες οι επιμορφωτικές δραστηριότητες καί οί πολιτιστικές μας δράσεις, φιλοδοξώντας μέ τήν βοήθεια του Θεού νά συστηματοποιήσουμε τή διά βίου μάθηση καί επιμόρφωση των κληρικών μας καί των λαϊκών στελεχών πού προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις ενορίες της Αρχιεπισκοπής μας.

Αδελφοί μου,

Μέ συνοπτικό τρόπο σας παρουσίασα τό νέο μας εγχείρημα. Επιτρέψτε μου νά τονίσω καί πάλι τήν ανάγκη γιά τήν δική σας ουσιαστική συμβολή στήν επίτευξη αυτού του οράματος. Δέν μένει παρά νά ζητήσω τήν βοήθεια του Θεού καί τις πρεσβείες τής Ύπεραγίας Θεοτόκου ώστε ή προσπάθεια αυτή νά αποδώσει καρπούς γιά τό καλό τών συνανθρώπων μας καί τή δόξα του ονόματος του Τριαδικού Θεού.

Βοήθησε καί εσύ γιά νά αλλάξει ή ζωή μας.

clip_image002

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ

ΑΘΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

 

 

 

______________________________

apostoliΓια να δείτε το έργο που θα πραγματοποιηθεί από το 2011 έως το 2015 κάντε κλικ εδώ 

Με εντολή του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κκ.ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ διπλασιάζονται οι μερίδες φαγητού για τους άστεγους

image

Με εντολή του Μακαριωτάτου διπλασιάζονται από την 26η Σεπτεμβρίου 2010 οι μερίδες φαγητού που θα διανέμονται στο Κέντρο Υποδοχής Αστέγων του Δήμου Αθηναίων στην οδό Πειραιώς.

Σε επιστολή που απέστειλε με την ευκαιρία της έναρξης του νέου εκκλησιαστικού έτους ο Πρωτοσύγκελλος Πανοσ. Αρχιμανδρίτης π. Γαβριήλ Παπανικολάου στους Προέδρους των Ενοριακών Φιλοπτώχων Ταμείων και των Κέντρων Ενοριακής Αγάπης της Ι.Α.Α., αναφέρεται στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνονται στην ελληνική κοινωνία και στην ανάγκη η Εκκλησία να εντείνει τις προσπάθειες και να σταθεί αρωγός σε αυτή την προσπάθεια κάλυψης των αναγκών των συνανθρώπων μας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρωτοσύγκελλος, ανακοίνωσε ότι κατόπιν εντολής του Μακαριωτάτου διπλασιάζεται από τα τέλη του τρέχοντος μηνός ο αριθμός των μερίδων που θα διανέμονται στο Κέντρο Υποδοχής Αστέγων του Δήμου Αθηναίων, έτσι ώστε να φτάσουν τις 10.000 μερίδες ημερησίως. Όπως υπογραμμίζει το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΠΥΛΑΡΙΝΟΥ ΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΣΑ ΗΣΑΝ, ΠΟΥ ΕΠΗΓΑΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΚΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ

image

Αγαπητέ επισκέπτη του blog,

Σου παραθέτουμε την απάντηση του κ. Πυλαρινού σε Εβδομαδιαία Εφημερίδα των Αθηνών που ίσως δεν κατάλαβε καλά; τι τον ρωτάμε εμείς και ο Διευθυντής της. Εμείς και η Εφημερίδα δεν ρωτήσαμε ποιός πλήρωσε τα νοσήλεια του Μακαριστού. Εμείς ρωτήσαμε ξεκάθαρα, τι έγιναν τα χρήματα που έδωσαν στο χέρι οι Ομογενείς μας στο Μαϊάμι στον τότε Αρχιεπίσκοπο. Τα συμπεράσματα από την απάντηση δικά σου.

Voiotosp.blogspot.com

_____________________________

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ

Αξιότιμε κ. Διευθυντά

Μόλις σήμερα έλαβα γνώση του δημοσιεύματος σας της 16ης Ιουλίου 2010 με το οποίο ερωτάτε μεταξύ άλλων προσώπων και εμένα - για τις δαπάνες νοσηλείας στις ΗΠΑ το τέλος του 2007, του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κυρού Χριστοδούλου.

Ως Γενικός Διευθυντής (την περίοδο εκείνη) των οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών της Εκκλησίας (ΕΚΥΟ) σας πληροφορώ ότι, το σύνολο των δαπανών το οποίο κατεβλήθη προήλθε κυρίως από το κράτος (Υπουργείο Υγείας - Πρόνοιας) και δευτερευόντως από την Εκκλησία της Ελλάδος με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων Της (της Διοικούσης Επιτροπής και της Ιεράς Συνόδου).

Εν προκειμένω και εξ όσων γνωρίζω, ουδείς τρίτος, ομογενής ή μη έδωσε ή απέστειλε οποιοδήποτε χρηματικό ποσό για την μετάβαση ή την νοσηλεία του μακαριστού Αρχιεπισκόπου προ ή μετά την επιστροφή του από το Μαϊάμι των ΗΠΑ, σε πρόσωπα ή στις υπηρεσίες της ΕΚΥΟ των οποίων είχα την ευθύνη διοικήσεως.

Σας τα γνωστοποιώ όλα αυτά με την δέουσα σαφήνεια προς αποφυγή λανθασμένων εντυπώσεων οι οποίες δύνανται να προκληθούν στους αναγνώστες των «ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ» από το εν λόγω δημοσίευμα.

Εν κατακλείδι επιθυμώ ιδιαιτέρως να σας τονίσω, ότι παρόμοια δημοσιεύματα χωρίς διασταύρωση στοιχείων μπορούν να προκαλέσουν έμμεσα, εκτός από «ερωτήματα» και βλάβη σε ανθρώπους οι οποίοι εύορκα υπηρέτησαν επί δεκαετία την Εκκλησία της Ελλάδος και ετίμησαν με τις διαφανείς πράξεις τους τον εκδημήσαντα μεγάλο Αρχιεπίσκοπο.

Αθήνα, 12 Αυγούστου 2010

Με τιμή

Κωνσταντίνος Δ. Πυλαρινός

 

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Οι Θεοπατέρες Ιωακείμ και Άννα. Εγένοντο πρόξενοι παγκοσμίου χα­ράς και σωτηρίας με την γέννησιν της θηγατέρας των αειπαρθένου Δεσποίνης ημών Θεοτόκου Μαρίας. Διότι εκ της Θεοτόκου δια της γεννήσεως του Χρι­στού επήγασεν η χαρά και σωτηρία του κόσμου. Η κυρίως όμως μνήμη της τε­λετής των Θεοπατόρων εορτάζεται την 25ην Ιουλίου.

2) Ο άγιος μεγαλομάρτυρας Σεβηριανός. Καταγόταν από την Σεβάστειαν και έζησε κατά το έτος 320. Κατ' εκείνην την εποχήν ο διώκτης των χριστιανών άρχων Λυσίας πήγε εις Σεβάστειαν, εβασάνισε και εθανάτωσε τους αγίους τεσσαράκοντα μάρτυρες. Εκεί έμαθε ότι ο Σεβηριανός όχι μόνον κηρύττει τα χριστιανικά δόγματα και εξευτελίζει τους ψευδωνύμους Θεούς τους, αλλά ότι και τους τεσσαράκοντα μάρτυρες αυτός εστήριξεν στην πίστιν των και ότι τα πλούτη του μοιράζει στους πτωχούς. Αμέσως διέταξε και συνέλαβον το Σεβη-ριανόν. Ο μάρτυρας με απαράμιλλον παρρησία απάντησε στις προκλήσεις του άρχοντος και με ασύγκριτο καρτερία υπέμεινε σειρά σκληρών βασανιστηρίων παραδώσας τελικώς το Πνεύμα του εις τον Θεόν.

3) Ο άγιος Χαρίτων. Εφονεύθη δια ξίφους.

4) Ο άγιος Θεοφάνης ο ομολογητής.

5) Ο άγιος Ιωσήφ ο θαυματουργός, ο Ρώσος.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 έξω των Πατρών στην θέσιν Σαράβαλι έγινε μάχη μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων. Την μάχην εκέρδισαν οι Τούρκοι. Στο μετόχιο του μοναστηρίου Ομπλού έξω των Πατρών οι Τούρκοι επιτίθενται εναντίον των Ελλήνων και τους τρέπουν σε φυγή. Στην θέσιν Πουρναρόκαμπος Πατρών, οι Τούρκοι ενίκησαν.

Το 1825 οι Έλληνες φρουροί του Μεσολογγίου καταστρέφουν χαρακώματα των Τούρκων πολιορκητών.

Το 1918 το ελληνικό σύνταγμα Γαργαλίδη μάχεται εναντίον των Γεμανο-βουλγάρων εις Σερμενλή Μακεδονίας.

Το 1919 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δέχεται επιθέσεις περιπόλων.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δρα με περιπόλους εναντίον των Τούρκων.

Το 1921 οι ελληνικές δυνάμεις της στρατιάς Μ. Ασίας συνεχίζουν την σύ-μπτυξιν των επί της γραμμής Δορυλαίου-Αφιόν. Οι Τούρκοι παρενοχλούν.